قدس آنلاین: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از برنامه ریزی برای راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد.

مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین مرتضی رجوعی اظهار داشت: دانشگاه امام رضا(ع) جزو معدود دانشگاه‌های غیردولتی کشور است که اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

رئیس دانشگاه امام رضا(ع) با بیان این که دو دهه از فعالیت‌های علمی دانشگاه امام رضا(ع) می‌گذرد ادامه داد: در حال حاضر شش هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه در دو پردیس مجزای خواهران و برادران مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد، سه هزار و ۷۰۰ دانشجو در پردیس خواهران و دو هزار و ۸۰۰ دانشجو در پردیس برادران تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه امام رضا(ع) در ۱۶ رشته کارشناسی، ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته دکتری دانشجو دارد که دانشجوهای مقطع دکترا مربوط به ورودی‌های سال ۹۱ است.

رجوعی با اشاره به این که تنها دانشگاهی در کشور هستیم که همراه با مجوز در زمینه بین‌المللی فعالیت می‌کنیم در زمینه تعداد دانشجویان غیرایرانی بیان کرد: از تعداد کل دانشجویان حاضر در دانشگاه ۴۰۰ نفر غیر ایرانی هستند که شامل ۳۰۰ دانشجوی افغانی، ۶۰ عراقی و مابقی از کشورهای پاکستان، مصر، سوریه و نیجریه هستند.

رجوعی با تاکید بر این که تا حد امکان قصد افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه را داریم یادآور شد: شهریه دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه امام رضا حدود ۱.۷۵ برابر دانشجویان ایرانی است.

وی ضمن تاکید بر طرح بورسیه دانشگاه برای دانشجویان کم برخوردار و محروم عنوان کرد: در گذشته این طرح برای دانشجویان کارشناسی ارشد بود اما در سال ۹۷ برای مقطع کارشناسی نیز اجرا می‌شود و دانش‌آموزان با معدل ۱۸ می‌توانند برای بورسیه دانشگاه درخواست دهند، در حال حاضر ۲۰۰ دانشجوی بورسیه‌ای شامل ۱۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود ۸۰ دانشجوی کارشناسی داریم.

رجوعی یادآور شد: دانشگاه امام رضا(ع) دارای رتبه نخست دانشگاه‌های غیردولتی در سطح کشور از لحاظ تعداد دانشجو، تعداد هیئت علمی و امکانات است. طبق آخرین رتبه بندی‌های مرکز isc، دانشگاه امام رضا(ع) دارای جایگاه ۶۵ در میان دانشگاه‌های جامع کشور است که در مواردی از بسیاری دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی پیشی گرفته است.

رئیس دانشگاه امام رضا(ع) اظهار داشت: ۴۷ درصد دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرفته می‌شوند. وی با بیان این که یکی از ابتکارات تولیت جدید آستان قدس رضوی ایجاد معاونت علمی بود افزود: در جهت سیاست‌های این معاونت چندین کارگروه از جمله کارگروه های وقف، زیارت، هنر و معماری، تبلیغ، رشد و سلامت انسان و تربیت دینی شکل گرفت. وی از راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه امام رضا(ع) خبر داد و گفت: بناست این مرکز در فضای ۵۰۰ متر مربعی تاسیس شود و تیم دانشجویان حول موضوعات پژوهشی که دارای ظرفیت تولید ثروت و تکنولوژی هستند، فعالیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.