در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا ۵۴ مورد تیراندازی رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۳ نفر کشته و ۳۶ نفر زخمی شده‌اند.

۴۹ کشته و زخمی بر اثر تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین،  براساس گزارش‎های دریافتی، تاکنون ۵۴ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۳ نفر کشته و ۳۶ نفر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر "نیواورلئان" در ایالت لوئیزیانا دو نفر زخمی شدند. در تیراندازی در خیابان "بوربن" در شهر نیواورلئان دو نفر زخمی شدند و یک نفر نیز در رابطه با این حادثه بازداشت شد.

تیراندازی در شهر رابستون در ایالت تگزاس پنج کشته برجای گذاشت. پلیس شهر رابستون اعلام کرد جسد سه نفر را در یک خانه سالمندان در خیابان "ایست" پیدا کرده و سپس جسد دو نفر دیگر را نیز در خانه یکی از این قربانیان یافته است. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد، اما ظاهرا حادثه قتل و خودکشی بوده است.

تیراندازی در شهر "فالموت" در ایالت ماساچوست سه زخمی برجای گذاشت. دو افسر پلیس در این حادثه زخمی شدند و ضارب نیز پس از تیراندازی پلیس زخمی و دستگیر شد. در حادثه‌ای در شهر "دیتونا بیچ" در ایالت فلوریدا نیز دو نفر زخمی شدند. پلیس دیتونا بیچ اعلام کرد دو نفر که در مقابل یک مغازه ابزارآلات موسیقی نشسته بودند هدف تیراندازی قرار گرفتند. پلیس از شاهدان عینی درخواست کرده برای روشن شدن ابعاد کامل حادثه با پلیس همکاری کنند.

چهارده مورد از تیراندازی‌ها در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است. مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آن‌ها را در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۱۱۴ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۳۹ نفر کشته و ۷۸ نفر زخمی شده اند. ۲۱ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۶۸ مورد تیراندازی در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۵۲ نفر کشته و ۱۱۴ نفر زخمی شده اند.

همچنین بنابر گزارش مرکز خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۳۳ هزار و ۱۳۳ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۸۲۸۴ نفر کشته و ۱۶۰۲۷ نفر زخمی شدند. ۳۹۶ نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر یازده سال هستند و ۱۶۳۱ نفر از آن‌ها را نیز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکیل می‌دهند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.