یک زن ۲۵ ساله اهل مجارستان از حساسیت نادر و عجیبی رنج می‌برد که زندگی او را با مشکلاتی روبرو کرده است.

حساسیت عجیب و وحشتناک یک زن به آب!+ تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، «ولنتینا بونز»، یک زن 25 ساله است که به آب حساسیت دارد و هر زمان که از گرما عرق کند، زیر باران بماند و یا گریه کند، بدنش قرمز شده و به شدت دچار سوزش می شود.

پزشکان اعلام کرده اند که او از یک بیماری نادر به نام «آکواژنیک اورتیکاریا» یا «اورتیکاریای آبی» رنج می برد. این بیماری به قدری نادر است که فقط کمتر از 40 نفر در کل جهان به آن مبتلا هستند.

بدن این زن 25 ساله که در کالیفرنیا زندگی می کند 2 دقیقه پس از آنکه در معرض آب گرم قرار بگیرد، قرمز می شود؛ اما پوست او در مواجهه با آب سرد اندکی بیشتر می تواند دوام بیاورد.

ولنتینا بونز در مجارستان متولد شد و زمانی که در سال 2007 به کالیفرنیا مهاجرت کرد، متوجه این بیماری نادر شد. او گفته بود که قرمز شدن بدنش در هنگام تعریق باعث می شد که همه به او با تعجب نگاه کنند؛ اما وی راههایی را برای کنترل این بیماری نادر یافت.

حساسیت عجیب و وحشتناک یک زن به آب! + تصاویر

او در فصل های بارانی به هیچ وجه از خانه بیرون نمی رود. او برای استحمام در فصل تابستان خیلی سریع –کمتر از 3 دقیقه-- با آب سرد دوش می گیرد؛ اما در فصل زمستان سعی می کند یا با آب ولرم دوش بگیرد و یا از دستمال خیس برای تمیز کردن بدنش استفاده کند. در واقع او موهایش را به صورت جداگانه در دستشویی می شوید تا آب تماس کمتری با بدنش داشته باشد.

وی در این خصوص گفت: «هرگونه مایع می تواند حساسیت آبی من را تشدید کند. از جمله آنها می توان به آب، تعریق کردن، بزاق دهان و حتی آبِ میوه های آبدار اشاره کرد. من هرگز ورزش نمی کنم زیرا این باعث تعریق من می شود. همیشه سعی می کنم کلاس‌های دانشگاه را در بعدازظهر یا شب انتخاب کنم که هوا اندکی خنک تر باشد. تا زمانی که بدن من خشک و خنک باشد، هیچ مشکلی برای پوست من بوجود نمی آید.

حساسیت عجیب و وحشتناک یک زن به آب! + تصاویر

حساسیت عجیب و وحشتناک یک زن به آب! + تصاویر

زمانی که او در معرض آب قرار بگیرد، در ابتدا صورت، قفسه سینه و شکم او شروع به قرمز شدن می کند. در بدترین حالت، 80 درصد بدن او قرمز می شود. این زن جوان انواع داروهای ضدحساسیت را امتحان کرده؛ اما به نظر می رسد هیچ نتیجه ای نداشته و فقط باید تلاش کند که کمتر با آب در تماس باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.