قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عامل سرقت خاص ۲۰۰ میلیون تومانی از یک کارخانه در حوالی مشهد خبر داد.

دستگیری عامل سرقت خاص در طرقبه شاندیز

 به گزارش قدس آنلاین، سردار"قادر کریمی" در تشریح این پرونده گفت: مدیر عامل یکی از کارخانجات حوالی مشهد در تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ از سرقت قطعات و ابزارآلات صنعتی تخصصی از کارخانه خود خبر داد و خواستار پیگیری سریع این پرونده شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: در پی گزارش سرقت این قطعات و ابزارآلات تخصصی که بسیار کمیاب و وارداتی بوده و از قیمت بالایی نیز برخوردار است با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

سردار کریمی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان طرقبه شاندیز و ماموران دایره تجسس کلانتری شاندیز بلافاصله تحقیقات خود را درباره این سرقت آغاز کردند.

وی خاطر نشان کرد: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که کارخانه مذکور مدتی تعطیل بوده و با پیگیری های مدیرعامل این مجموعه، دوباره بازگشایی شده اما زمانی که مهندسان کارخانه قصد راه اندازی خط تولید را داشته اند متوجه سرقت ابزارآلات صنعتی تخصصی می شوند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس شهرستان طرقبه شاندیز آغاز شد و با توجه به سرنخ های به دست آمده و کنترل دوربین های مداربسته ساختمان های اطراف محل مورد نظر، مشخصات ظاهری عامل این سرقت به دست آمد.

سردار کریمی اظهار داشت: کارگر کارخانه که برای رد گم کنی در محل نیز حاضر شده و به ظاهر مشغول کار بود به عنوان اولین مظنون پرونده تحت بازجویی های فنی پلیسی قرار گرفت.

وی گفت: این جوان ۳۰ ساله که با تناقض گویی قصد انحراف مسیر تحقیقات پرونده را داشت در بازجویی های پرونده در برابر شواهد و ادله غیر قابل انکار قرار گرفت و به چند مرحله سرقت ابزار و آلات تخصصی از کارخانه اعتراف کرد.

سردار کریمی تصریح کرد: پلیس با تحقیقات بعدی پرونده دریافت، متهم منزلی مسکونی را در شهرستان قوچان کرایه کرده و ابزارآلات سرقتی خود را آنجا نگهداری می کند.

وی با اشاره به این مطلب که تحقیقات در این باره ادامه دارد، گفت: کارخانه مذکور که از مدتی قبل فعالیت خود را تعطیل کرده بود به دوربین های مداربسته و کنترلی مجهز نبود و نگهبان نیز نداشت که این بی توجهی به نکات مراقبتی و بازدارنده از سرقت ها وسوسه سرقت را برای فردی که با محل آشنایی کامل داشته فراهم ساخته و منجر به سرقت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.