قدس آنلاین:ماشین‌آلات و تجهیزات راه‌سازی و ساختمانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در به حرکت در آمدن موتور توسعه، پیشرفت فعالیت‌ها و بازده اقتصادی و مالی شرکت‌ها دارند. برای فراهم‌سازی شرایط مطلوب به منظور افزایش ظرفیت کاری، استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات، امری ضروری به شمار می‌رود.

توسعه ناوگان واحد نقلیه شرکت بتن و ماشین قدس رضوی

شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی در رویکردجدید مدیریتی ۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ناوگان واحد نقلیه افزوده است که این موضوع بهانه‌ای شده تا به بررسی کم و کیف این اقدام و سایر برنامه‌های شرکت بپردازیم.

*افزودن ۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ناوگان واحد نقلیه
به گزارش  قدس آنلاین، شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی با خرید ۵ دستگاه کشنده ۲ محور و افزودن آن به ناوگان ماشین‌آلات سنگین، ظرفیت حمل و نقل این شرکت را به ویژه در زمینه حمل سیمان، مصالح، بتن تولیدی، مواد اولیه مورد نیاز کارخانه هبلکس و... افزایش داده است. با توجه به اینکه کشنده از جمله مهم‌ترین ماشین‌آلات در شرکت های ساختمانی و راهسازی به شمار می رود و با عنایت به پروژه های در دست اقدام شرکت بتن و ماشین قدس رضوی به خصوص پروژه آماده‌سازی اراضی شهرک رضویه و همچنین پروژه بزرگ ساخت زائر شهر رضوی و از طرفی نیاز مجتمع تولیدی؛ این شرکت از طریق خرید ماشین‌آلات مربوطه در حمل مصالح و مواد اولیه، ضمن بالا بردن راندمان کاری، سرعت حمل مواد اولیه به پروژههای مذکور را افزایش داده است. این شرکت همچنین با استفاده از این کشنده‌ها برای حمل سیمان از کارخانه سیمان، ضمن کاهش در قیمت تمام شده خرید سیمان، نقش موثری برای تسریع در حمل سیمان مورد نیاز به محل مجتمع تولید و کارخانه تولید بتن و قطعات بتنی پیش ساخته داشته است.

*افزایش توان رقابت‌پذیری
از آنجایی که در اختیار داشتن تعداد و نوع مناسب ماشین آلات و تجهیزات متناسب با پروژه‌ها، فعالیت‌ها و برنامه کاری شرکت، استفاده صحیح و سرویس نگهداری آن‌ها، در افزایش قدرت و رقابت‌پذیری شرکت‌ها بسیار مؤثر است، لذا شرکت بتن و ماشین قدس رضوی با توجه به اهمیت کالاهای سرمایه ای به ویژه ناوگان ماشین آلات و تجهیزات در پروژه های بزرگ راهسازی، ساختمانی، عمرانی و معدنی، مبلغ قابل توجهی از منابع مالی این پروژه ها را به ماشین آلات اختصاص داده است که خود امری اجتناب ناپذیر است.

*نوسازی ناوگان حمل و نقل تا توسعه سرمایه گذاری
بی شک یکی از ارکان اساسی در اجرای پروژه های راهسازی و عمرانی و معدنی و ساختمانی، تجهیزات و ماشین آلات سنگین و متعلقات وابسته به آن است که بر اساس نظر کارشناسان این حوزه، نقش و تأثیرگذاری آن‌ها در موارد و بخشی از فعالیت‌ها به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد. توسعه و فعالیت در پروژه‌های عمرانی به طور مستقیم به سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات سنگین وابسته است و به نظر میرسد اجرای پروژه‌های ملی، بدون نوسازی و سرمایه‌گذاری در توسعه ناوگان *ماشین‌آلات بسیار مشکل باشد.
بر این اساس، شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی برای افزایش پروژه‌های عمرانی، راهسازی و معدنی خود به دنبال تجهیز ناوگان ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب برای انجام فعالیت‌های عمرانی خود است؛ اهدافی که این شرکت در قالب برنامه‌های ۵ ساله استراتژیک خود و طبق رویکرد تعیین شده برای منابع مورد نظر در دراز مدت برنامه‌ریزی کرده است.

*ناوگان حمل و نقل؛ سرمایه‌ای نهفته
شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی با خرید ۵ دستگاه کشنده دو محور با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در راستای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات سنگین این شرکت و با نگاه به اینکه ماشین‌آلات برای شرکت ساختمانی به عنوان سرمایه و در واقع دارایی لحاظ و در پروژه‌ها به عنوان یک ابزار کار دیده می‌شود، برنامه‌های خرید ماشین‌آلات مورد نیاز را دنبال می‌کند.

*تجهیز ماشین‌آلات در راستای درآمدزایی
شرکت بتن و ماشین قدس رضوی این هدف را دنبال می‌کند که ضمن داشتن ماشین‌آلات مورد نیاز هر پروژه در کنار همان پروژه، با بازار نیز ارتباط مناسبی برقرار کند و به سمتی حرکت کند که بتواند ماشین‌آلات را در راستای درآمدزایی برای شرکت به صورت مناسب ساماندهی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.