قدس آنلاین-رضا طلبی:نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه گفت: تا کنون تصمیم جدی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دولت صورت نگرفته است.

افزایش جهشی قیمت بنزین به صلاح جامعه نیست

سعید باستانی در گفتگو با قدس آنلاین افزود: مجلس به دولت اجازه داده است که سالیانه متناسب با افزایش تورم، قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد، اما این افزایش قیمت چند سال است که از سوی دولت صورت نگرفته است .
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم تصریح کرد:اگر این افزایش قیمت به صورت تدریجی طی این چند سال گذشته صورت می گرفت حساسیتی در جامعه رخ نمی داد اما چون این کار انجام نشده است افزایش یک باره و جهشی قیمت بنزین بدون تردید در حال حاضر باعث ایجاد بار روانی در جامعه می شود و مناسب شرایط کنونی کشور نمی باشد.
باستانی ادامه داد:از طرفی هزینه واقعی تولید بنزین در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ تومان است که مردم فقط یک سوم آن را پرداخت می کنند و بقیه آن از محل پرداخت سوبسید ها جبران می شود .
وی اظهار داشت: اگر بر اساس مجوزی که مجلس برای افزایش قیمت حامل های انرژی داده بود دولت ها بدون توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس در هر سال، افزایش تدریجی مثلا ده درصد در قیمت بنزین را ارائه می کردند، اینگونه مردم نسبت به افزایش قیمت آن حساس نمی شدند.
باستانی افزود: به نظر می رسد اگر افزایش قیمتی هم در دستور کار دولت باشد بسیار تدریجی و به صورت اندک خواهد بود. از طرفی درباره سهمیه بندی این حامل انرژی نیز صحبت جدی انجام نشده است ولی اگر شرایط کشور اقتضا نماید و لازم باشد سهمیه بندی بنزین باید صورت بگیرد زیرا انجام این کار مسئله ای را در جامعه ایجاد نمی کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.