قدس آنلاین-رضا طلبی:نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص ارز مسافرتی در حال حاضردر شرایط مناسب قر ار ندارد و باید در این زمینه تصمیم جدیدی گرفته شود .

مجلس به دنبال ساماندهی به وضعیت اختصاص ارز مسافرتی است

حمیدگرمابی درگفتگو با خبرنگارقدس آنلاین افزود: چگونگی اختصاص ارز به مسافران در حال بررسی است و ممکن است تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شود چرا که باید بپذیریم  آرامش به جامعه بازگردانده شود و در مواردی همچون مصرف کننده از تامین کالاهای اساسی خیالش راحت شود. از طرفی تاکنون مجلس در این زمینه طرحی را ارائه نکرده است اما از آنجا که کشور در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد ، همه دستگاه ها  باید تلاش کنند اقتصاد کشور  را  به سمت جلو حرکت دهند  زیرا دشمنان در تلاش هستند که با کارشکنی مانع پیشرفت کشور شوند اما با برنامه ریزی دقیق می توان اقدامات آن ها را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: اولویت بندی تخصیص ارز در مرحله ثبت سفارش انجام می شود و گروه کالاهای اساسی مانند گندم، برنج و سویا که نیازهای ضروری هستند و با زندگی مردم ارتباط دارند با استفاده از ارز حاصل از فروش نفت تامین ارز می شود و 80 درصد ارز موردنیاز گروه دوم کالاهای ضروری مانند ماشین آلات و مواد واسطه ای از صادرات کالاهای غیرنفتی مانند پتروشیمی، فولاد و صادرکنندگان عمده تامین ارز می شوند اما گروه سوم کالاها که شامل کالاهای مصرفی است می توانند با نرخ ارز بالاتری در بازار ثانویه تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم اظهار داشت: انتظار می رفت عملکرد ستاد مبارزه با احتکار کالا نیز طی این مدت در این شرایط حساس بهتر از این می بود  و با شفاف سازی و اطلاع رسانی به جامعه در مورد  آنچه در این باره رخ داده است تا حدی به کنترل بازار کمک می کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.