ساری- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از افزایش ۳۰ درصدی کسب و کار اینترنتی در استان خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی کسب و کار اینترنتی در مازندران / برای راه اندازی سایت های تلفن همراه در شهرها مشکل داریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یدالله طهماسبی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری مازندران با اشاره به اینکه رتبه هفتم کشور را در ارتباط با کسب و کار اینترنتی بدست آوردیم، اظهار کرد: ۱۵۷ کسب و کار اینترنتی در مازندران شکل گرفت و ۴۵۰ نفر در این راستا مشغول بکار شدند.

وی به برگزاری بیش از ۶۰ رویداد استارتاپی توسط ۵ شرکت مازندرانی اشاره و افزود: ۵۰ گروه از خلال برگزاری این رویدادها استخراج شدند.

۵۰ سایت تلفن همراه در انتظار نصب هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در ارتباط با عدم آنتن دهی موبایل در بسیاری از نقاط استان با اعلام اینکه برای راه اندازی سایت های تلفن همراه در شهرها با مشکل مواجه هستیم، گفت: متاسفانه سیاست صدور مجوز در شهرداری های استان متفاوت بوده و در برخی شهرها صدور مجوز با چالش مواجه است.

طهماسبی با اشاره به اینکه تجهیزات ۵۰ سایت خریداری و روی زمین مانده است، خاطرنشان کرد: نقاط کور باید تقویت شوند اما متاسفانه این روند به کندی پیش می رود.

قول مدیرکل برای حضور در روستاهای  فاقد اینترنت

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس مبنی بر عدم برخورداری برخی روستاها از اینترنت علیرغم افتتاح توسط وزیر ارتباطات، یادآور شد: شرکت «های وب» مجری این طرح موظف به راه اندازی اینترنت برای این روستاها بوده و اگر این اتفاق نیفتاد، این شرکت جریمه خواهد شد.

طهماسبی در راستای تاکید خبرنگار قدس، خاطرنشان کرد: برای پیگیری این موضوع در مناطق موردنظر حضور می یابیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اعلام اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مازندرانی از ۴ میلیون و ۲۰۷ هزار سیم کارت استفاده می کنند، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در مازندران نیز ۷۸ درصد بوده و پوشش جاده ای تلفن همراه استان نیز ۹۸ درصد است.

طهماسبی ضریب نفوذ اینترنت در استان را ۷۹ درصد اعلام کرد و افزود: پهنای باند استان ۱۸۰ گیگ است و تنها از ۴۴ درصد این ظرفیت استفاده می شود.

وی به وجود ۲۹۰۰ روستای دارای سکنه استان اشاره کرد و یادآور شد: از این میان ۲هزار و ۳۴۵ روستا تحت پوشش تلفن همراه هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران یادآور شد: ۷۱ درصد روستاها از اینترنت برخوردارند و ۸۶ درصد روستاها از اینترنت بیسیم استفاده می کنند.

کابل های فیبرنوری فرسوده اند

طهماسبی با اعلام اینکه ۸۴۶ دفتر پیشخوان دولت در استان دایر است، خاطرنشان کرد: رتبه دوم کشور را در این زمینه دارا هستیم.

وی به نصب ۴۸ دستگاه خودپرداز در روستاهای بالادست اشاره و از ثبت نام ۶هزار نفر مازندرانی در تاکسی های اینترنتی خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در رابطه با سوال قدس مبنی بر سرعت کم اینترنت وای فای فیبرنوری گفت: بسیاری از کابل ها فرسوده شده و نیاز به نوسازی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.