ساری- رئیس پارک علم و فناوری مازندران از راه اندازی شبکه نوآوری فناوری در مازندران خبر داد.

شبکه نوآوری فناوری در مازندران راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر علی معتمدزادگان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری مازندران اظهار کرد: راه اندازی شبکه نوآوری فناوری طی تفاهم نامه سه جانبه میان معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، استانداری مازندران و پارک علم و فناوری صورت گرفت و از این ظرفیت برای کمک به استارتاپ ها استفاده خواهد شد.

وی به اختصاص زمین برای پردیس زیست فناوری در استان اشاره کرد و گفت: بعنوان چهارمین استان کشور توانستیم این امکان را فراهم کنیم.

راه اندازی صندوق پژوهش فناوری در مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران یادآور شد: صندوق پژوهش فناوری استان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی شکل گرفت و در مراحل نهایی ثبت قرارداد بوده و تا چند ماه آینده شروع بکار خواهد کرد.

معتمدزادگان با اعلام اینکه ارزیابی ثبت اختراعات نیز توسط پارک صورت می گیرد، از ارزیابی ۱۰۰ اختراع در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد این اختراعات به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان به سطح دو رسیده است، تاکید کرد: اقتصادی که مبنی بر دانش باشد، ارزش افزوده زیادی پیدا می کند و در این راستا باید تلاش بیشتری کنیم.

در عملکرد خودمان بازنگری کنیم

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه ایجاد اشتغال با پارک ارتباط پیدا کرده است، اضافه کرد: اگر جوان ۲۵ ساله ای را پرورش دهیم و بازار کار جذبش نکند، باید در عملکرد خودمان بازنگری کنیم.

معتمدزادگان با اعلام اینکه ۱۱۶ هسته و واحد فناور در استان فعالند، گفت: ۱۴۸ هزارنفرساعت کارگاه های آموزشی در این راستا برگزار گردید.

شرکت های دانش بنیان مالیات نمی دهند

وی با اشاره به اینکه ۹۴ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد، افزود: ۱۰۰ مجوز تاسیس شرکت های فناوری در استان صادر و این شرکت ها از مالیات معاف می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از اختصاص ۱۴ میلیارد تسهیلات به این شرکت ها اشاره، اضافه کرد: میزان فروش محصولات شرکت ها ۳۲۳ میلیارد ریال بوده و از این میان، ۹۲ میلیارد ریال صادرات صورت گرفته است.

معتمدزادگان در پایان به راه اندازی مجمع خیرین علم و فناوری اشاره کرد و گفت: امیدرواریم با کمک خیرین بتوانیم در زمینه علم و فناوری به رشد خوبی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.