قدس انلاین : معاون ارتباطات آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم مقابله با عملیات روانی دشمن در فضای مجازی، این را از جمله ثمرات حرکات آتش به‌اختیار جوانان و طلاب بسیجی خواند و افزود: این افراد باید با شناخت فضای مجازی اقدام به‌جریان‌سازی کنند.

جریان‌سازی در فضای مجازی، ثمره آتش به‌اختیاری طلاب بسیجی

به گزارش  روابط عمومی سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان، سید نظام موسوی در چهارمین دوره آموزشی مهارتی سواد رسانه‌ای "خط انقلاب" با موضوع مقابله با جنگ‌های روانی در رسانه که به‌همت سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی در سالن مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، به‌مفهوم عملیات روانی و جنگ روانی پرداخت و گفت: بارها شنیده‌اید که مردم ایران در معرض عملیات روانی و جنگ روانی دشمن قرار دارند، به‌طوری که دشمن ذهن و روان انسان را هدف قرار داده است.

معاون ارتباطات آستان قدس رضوی افزود: قدرتمندترین مهاجمان تاریخ بخشی از ابزارشان مباحث نظامی و بخشی جنگ روانی بوده است، چراکه جنگ روانی هزینه کمتر، اما پایداری بیشتری دارد، جنگ روانی را حتی در تاریخ باستان نیز مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نوع جنگ روانی را در جنگ صفین می‌توان دید، در این خصوص بیان کرد: آن جنگ، یک عملیات روانی تمام عیار بود و امروزه نیز در دنیای مدرن با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای این عملیات تازه‌تر و پیچیده‌تر شده است.

موسوی عنوان کرد: در این برهه از تاریخ بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت، انقلابی که نه سبقه شرقی داشت و نه غربی، اما حرف جدیدی برای دنیا داشت و پرچم خدا را به‌نام جمهوری اسلامی بالا برد و گفتمانی جدید و زیبا در دنیا رقم خورد که تنها از طریق جنگ روانی و جنگ نرم دنیا می‌توانست با آن بجنگد.

معاون ارتباطات آستان قدس رضوی با تصریح اینکه هدف‌یابی دشمن در برابر این گفتمان تضعیف ایمان مردم بود؛ ادامه داد: در فتنه‌های سال‌های 88 و 78 شاهد نمونه بارز این جنگ‌های روانی در کشور بودیم، امروز هدف دشمن این است که از داخل جمهوری اسلامی را دچار فروپاشی کند، دشمن از جنگ نظامی ترسیده، اما تحریم اقتصادی را ابزار قرار داده است تا امید و ایمان مردم را از داخل تضعیف کند.

وی افزود: زمانی از طریق شبکه‌سازی در فیسبوک به‌دنبال جذب مردم بود و امروز از طریق فضای مجازی و ابزاری از جمله تلگرام و توئیتر، دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف و تحت تاثیر قرار گذاشتن نخبگان به‌دنبال ایجاد عملیات روانی در کشور است.

موسوی یکی از ابزارهای جنگ روانی را بزرگنمایی دانست و اظهار کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای اتفاقات داخل ایران را مانند مسائل اجتماعی، کودک‌آزاری، قتل و مانند اینها را بزرگنمایی می‌کند، مسائلی که در دیگر کشورها نمود بیشتری نسبت به‌ایران دارد، به‌طوری که گاه جهت‌سازی‌هایش را از طریق افراد خاصی مانند سلبریتی‌ها انجام می‌شود، حرف‌هایش را از زبان سلبریتی‌ها به‌گوش جامعه می‌رساند و این افراد شده‌اند، ابزار عملیات‌های روانی دشمن علیه ایران هرچند خودشان هم نمی‌دانند وارد چه‌بازی شده‌اند، چراکه هر کدام از این سلبریتی‌ها یک رسانه هستند.

معاون ارتباطات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز راه مقابله با عملیات‌های روانی دشمن، شناخت فضای مجازی و برقراری ارتباط با این فضا است و نیروهای انقلابی باید با شناخت نسبت به‌این فضا در این جنگ نرم فعالیت کنند، امروز جنگ در همین فضای مجازی و روانی است و باید در این جبهه با دشمن بجنگیم، طلاب بسیجی امروز باید مقابله با عملیات‌های روانی را یاد بگیرند و در این راه برای پیروزی جریان انقلاب اسلامی آتش به‌اختیار باشند.

گفتی است؛ سلسله نشست‌های آموزشی مهارتی سواد رسانه‌ای خط انقلاب با هدف افزایش توانمندی طلاب خراسان از 20 تیر ماه آغاز و تا 23 شهریور در قالب 19 جلسه آموزشی و مهارتی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.