قدس انلاین : مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق بررسی های انجام شده سد دوستی در استان خراسان رضوی یکی از بحرانی ترین سدهای کشور شناخته شده است.

سد دوستی از بحرانی ترین سدهای کشور است

محمد حاج رسولیها روز شنبه در همایش ملی 'چالش های آب در شرق کشور و نقش مردم و تدابیر حاکمیت' در مشهد افزود: از بین 172 سدی که درکشور رصد شده است، سد دوستی در خراسان رضوی و سد 'چاه نیمه' در استان سیستان و بلوچستان بحرانی ترین سدهای کشور بوده اند.

وی اظهار داشت: سد دوستی، بین ایران و ترکمنستان، تامین ‌کننده بخشی از آب شرب شهر مشهد است که ظرفیت ذخیره آب در این سد طی سال زراعی جاری کاهش چشمگیر داشته است.
وی گفت: عدم توجه به جایگاه آب در برنامه توسعه ششم کشور تعجب برانگیز و نگران کننده است.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به فعالیت کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور افزود: تعیین چگونگی توزیع آب بین مصارف مختلف و برنامه ‌ریزی و هماهنگی لازم برای انطباق الگوی کشت مناسب هر منطقه با شرایط کم آبی از جمله وظایف این کارگروه است.
وی اظهار داشت: در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور، جبران 110 میلیارد متر مکعب کسری مخزن آبخوان ‌های کشور پیگیری می شود.
همایش 'چالشهای آب در شرق کشور، نقش مردم و تدابیر حاکمیت' با حضور مدیران وزارت نیرو و کارشناسان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تا فردا در مشهد ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.