احمد امیر آبادی فراهانی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۸۲ درصد از منابع کشور صرف هزینه نگهداری دولت می‌شود و درنهایت منابعی برای مسائل عمرانی و فرهنگی کشور باقی نمی‌ماند. در نقاط مختلف دنیا آنچه باعث پیشرفت دولت‌ها شده، واگذاری امور و کوچک‌سازی قوه مجریه بوده است.

دولت امور خود را برون سپاری کند / حدود ۸۲ درصد از منابع کشور صرف نگهداری از دولت می‌شود

احمد امیر آبادی فراهانی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره رد شدن لایحه دولت در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در انتقاد از این لایحه، اظهار داشت: لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق و مخالفان زیادی دارد و مباحث پیرامونی این موضوع متنوع است. ما هر چه درصدد بزرگتر کردن ساختار دولت و نهادهای دولتی باشیم، نه تنها اقدام مناسبی نیست بلکه در شرایط نامطلوب اقتصادی کشور باید باری از روی دوش دولت و هزینه های کشور برداریم.  باید ساختارهای دولت چابک شود. از سوی دیگر دولت بایستی امور خود را برون سپاری کند و فربه و چاق شدن دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی به ضرر آن است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۲ درصد از منابع کشور صرف هزینه نگهداری دولت می‌شود و درنهایت منابعی برای مسائل عمرانی و فرهنگی کشور باقی نمی‌ماند. در نقاط مختلف دنیا آنچه باعث پیشرفت دولت‌ها شده، واگذاری امور و کوچک‌سازی قوه مجریه بوده است. چنانچه در استراتژی‌های کلان بسیاری از سیاستمداران اتحادیه اروپای شرقی و غربی نیز شاهدید که کوچک‌سازی دولت را در دستور کار قرار داده‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسامی با انتقاد از این لایحه دولت، افزود: دولت در شرایط کنونی باید اولویت اصلی را بر روی اقدام و عمل در زمینه موضوعات اساسی و مسائل اقتصاد و معیشتی متمرکز کند نه مباحثی که فرصت طلایی اقدامات کارساز را از دولت بگیرد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.