یک عضو شورای ولایتی زابل با ابراز نگرانی از ادامه فعالیت گروه تروریستی داعش در این ولایت از عدم برخورد نیروهای امنیتی افغان با این گروه تروریستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حدود ۳۰۰ خانواده داعشی از دوسال پیش در تعدادی از شهرستان‌های دور افتاده ولایت زابل مستقر شدند که تاکنون برای این گروه تروریستی در شمال افغانستان سربازگیری می‌کنند.

اعضای شورای ولایتی زابل تصریح کردند، با وجود اینکه داعش در دو سال گذشته در این ولایت به فعالیت ادامه داده است اما دولت افغانستان از برخورد با این گروه تروریستی خودداری می‌کند.

«عطاجان حق بیان» رئیس شورای ولایتی زابل به «رادیوآزادی» گفت: جنگجویان داعشی در شهرستان‌های «خاک‌افغان» و «نوبهار» این ولایت مستقر هستند.

وی افزود: جنگجویان داعشی در این شهرستان‌ها سلاح‌های مدرن در اختیار دارند اما به دلیل اهداف عملیاتی متفاوتی که دارند از عملیات تهاجی خودداری می‌کنند.

رئیس شورای ولایتی زابل تصریح کرد که داعش در این شهرستان‌ها مسئولیت سربازگیری و اعزام جنگجویان به سایر ولایت‌ها را به عهده دارد.

 وی خاطرنشان کرد، فرماندهان داعشی، جنگجویان پاکستانی که تازه به این گروه پیوسته‌اند را از این شهرستان‌ها به سایر ولایت‌های افغانستان اعزام می‌کنند.

حق بیان اظهارداشت: داعش در شهرستان‌های خاک‌افغان و نوبهار دو قرارگاه نظامی ایجاد کرده است و به کسی اجازه نزدیک شدن به این مناطق را نمی‌دهند.

رئیس شورای ولایتی زابل ادامه داد: ما فیلم‌هایی را از مردم محلی این دو شهرستان دریافت کردیم که نشان می‌دهد، جنگجویان داعشی به زبان‌های عربی و روسی صحبت می‌کنند.

«اسدالله کاکر» دبیر شورای ولایتی زابل نیز حضور جنگجویان داعشی در برخی از شهرستان‌های دورافتاده این ولایت را تائید کرد.

وی افزود: جنگجویان داعشی در این ولایت منازل مسکونی مردم را با پرداخت مبالغ هنگفتی اجاره می‌کنند همچنین مراکز آموزشی برای سربازگیری ایجاد کرده‌اند.

این در حالی است که در سال‌های گذشته طالبان با حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در زابل این گروه تروریستی را مجبور به فرار از این ولایت کرده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.