محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با نفوذ ایران با محوریت مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان صورت می گیرد. اگر دولت‌های عربی به ایران محلق شوند، این موضوع در دراز مدت خیلی بیشتر به نفع‌شان است تا اینکه با آمریکایی‌ها علیه ایران ائتلاف کنند.

محوریت مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در طرح «ناتوی عربی»/ پروژه ایران هراسی در راستای چپاول منابع سعودی‌هاست

محمد جواد جمالی در گفت و گو با «قدس آنلاین» در واکنش به طرح تشکیل ناتوی عربی و ائتلاف شش کشور عربی با آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران، گفت: بحث ناتوی عربی نه تنها در حال حاضر و در دوره ریاست جمهوری ترامپ بلکه پیش از آن نیز مطرح بوده است. تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با نفوذ ایران با محوریت مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان صورت می گیرد. نمونه کوچک چنین طرحی را می‌توان در زمان حمله عراق به ایران و تشکیل شورای همکاری خلیج فارس و برنامه‌ریزی این شورا برای مقابله با جمهوری اسلامی در آن زمان نام برد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسامی ادامه داد: در آن زمان دولت‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس تمام توان خود را در حوزه‌های مالی، فروش نفت، در اختیار قرار دادن بنادر خود به عراق، تأمین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز دولت صدام، مسائل تبلیغاتی و موارد متعدد دیگری برای دشمنی با ایران به کار بستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروزه ایران از نظر دفاعی بسیار قوی‌تر از آن دوره است و شاهدیم زمانی که رئیس جمهور موضوع انسداد تنگه هرمز را مطرح می‌کند، عربستان در تنگه باب المندب زمین‌گیر می‌شود. به نظر می‌رسد اسرائیل و آمریکایی‌ها پروژه ایران هراسی را برای چپاول درآمد و منابع سعودی‌ها و دولت‌های عربی در سطح منطقه ایجاد کرده‌اند.

جمالی همچنین اظهار داشت: در نهایت دولت‌های عربی باید هوشیار باشند که آمریکا پشت آنها را خالی نکند. کشورهای منطقه باید به یاد بیاورند زمانی که کشوری مانند کویت کمک‌های زیادی به عراق کرد اما در زمان اشغال این کشور، تنها جمهوری اسلامی بود که به پناهجویان و مقامات کویتی پناه داد. اینها باید بدانند جمهوری اسلامی زمانی که با کشوری ارتباطات دوستانه‌ای دارد، در راستای روابط دوستانه‌اش با تمام توان از آن کشور حمایت می‌کند. اما اگر کشوری درصدد دشمنی و توطئه علیه منافع ایران باشد جواب دندان شکنی به آن خواهیم داد. در نهایت اگر دولت‌های عربی به ایران محلق شوند، این موضوع در دراز مدت خیلی بیشتر به نفع‌شان است تا اینکه با آمریکایی‌ها علیه ایران ائتلاف کنند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.