مهابادی از ساخت نسل جدید فرودگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

نسل جدید فرودگاه‌ها در راه است

به گزارش قدس آنلاین،رحمت الله مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از ساخت نسل جدید فرودگاه ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساخت نسل اول و دوم فرودگاه ها که هم اکنون مرسوم شده باید جمع آوری شود و نسل سوم و هوشمند فرودگاه ها باید جایگزین آنها شود.

وی ادامه داد: فرودگاه های ارزان، کوچک و محلی که اداره آنها توسط مردم صورت می گیرد از مهمترین ویژگی هایفرودگاه های نسل سوم به شمار می رود.

مهابادی یادآور شد: ساخت این فرودگاه ها پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی است که در حد یک طرح و پیشنهاد باقی مانده و امیدواریم هرچه سریع تر آن را به مرحله اجرایی شدن برسانیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها درباره آخرین وضعیت اعزام حجاج به سرزمین وحی هم گفت: خوشبختانه شرایط اعزام حجاج امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده و میزان تأخیرات بسیار کمتر شده است.

وی افزود: طبق ارزیابی های انجام شده تا به امروز بیش از ۲۰ درصد از حجاج از فرودگاه های مختلف استان ها اعزام شدند و میزان تأخیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شرکت سعودی کمتر بوده است.

مهابادی در ادامه به مشکل پله برقی فرودگاه مهرآباد که در چند وقت اخیر در رسانه های مختلف مطرح شده است، اشاره کرد و گفت:با اینکه پله برقی فرودگاه مهرآباد ساخت ایران است اما قطعه مورد نیاز این پله برقی  در ایران نیست بعبارتی صنعت گران داخلی هنوز موفق به ساخت آن نشده اند،بنابراین یا باید این شرایط را تحمل کنیم و یا مسئولان اجازه ورود این قطعه را صادر کنند.

منبع: نود اقتصادی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.