قدس انلاین : معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما در فضای توزیع کالا در داخل بازار و یا شبکه‌های اقتصادی خود تحریم داخلی داریم، به جای اینکه تحریم خارجی داشته باشیم.

در فضای توزیع کالا دچار تحریم داخلی هستیم

علی باخرد امروز ۷ مردادماه در شورای اداری شهرستان در فرمانداری مشهد، اظهار کرد: مسایل اقتصادی مهم‌ترین دغدغه دولت و دستگاه‌های اجرایی است، ما در حوزه کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت دو وظیفه مهم در بازار فعلی داریم.


وی افزود: وظیفه اول نظارتی بوده و وظیفه دوم که بخشی به حوزه ما و بخشی به حوزه‌های دیگر معاونت‌های سازمان بازمی‌گردد، حوزه تنظیم بازار است. در حوزه نظارتی سعی ما بر این است که آرامش نسبی که در شرایط فعلی لازم بوده را از طریق بازرسی‌ها، پرونده‌های قضایی و قوانین مختلف وجود ایجاد کنیم، زیرا معتقدیم که در شرایط فعلی احساس امنیت اقتصادی از خود امنیت اقتصادی مهم‌تر است. اتفاقاتی که در بازار طلا و ارز رخ داده، بیشتر منبعث از عدم احساس امنیت اقتصادی بوده است.

باخرد با بیان اینکه در کالاهای اساسی، موجودی‌ها و آرامش باید رو به بالا باشد، عنوان کرد: هجوم مردم به برخی از کالاهایی که شاید اثر مستقیم در زندگی ما نداشته باشد، نشانه عدم امنیت اقتصادی است. ما در حوزه نظارتی تلاش می‌کنیم که این احساس را در مردم ایجاد کنیم که دستگاه‌هایی وجود دارند که می‌توانند کمک کنند و به مردم بگوییم که شرایط آنگونه نیست که نیروهای خارج نظام یا نیروهای مستقیم و دشمنان فعلی نظام نشان می‌دهند و ما نیز نباید به آن بسط و گسترش دهیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما نزدیک به ۱۴۵ هزار موضوع و واحد را از ابتدای سال بازرسی کردیم که عمده تخلفات در حوزه‌های غذایی و بیشتر آرد، نان و میوه بود و نزدیک به ۹ هزار پرونده نیز تنظیم شد.

وی بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار سعی ما بر این است که موجودی کالا هیچگاه خطرناک نباشد و سعی کنیم موجودی کالا در انبارهای تحت پوشش بازار رو به بالا باشد. براساس اطلاعاتی که ما در حال حاضر از بازار داریم، در بسیاری از کالاهای اساسی و در مجموع مواد غذایی ما در برخی کالاها، برای چندین ماه موجودی در انبارها وجود دارد. در هیچ برهه‌ای به اندازه این مقطع موجودی کالا وجود نداشته و اگر همین الان شرایطی ایجاد شود که هیچ کالایی به کشور وارد نشود، موجودی ما برای چندین ماه کفایت می‌کند.

باخرد خاطرنشان کرد: سعی ما این است که علاوه بر این که بازار را رصد کرده و گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم، شبکه‌هایی را نیز ایجاد کنیم تا کالاها درست به دست مردم برسد. در فضای اداری موجود خود که بخش زیادی بوده و مصرف‌کنندگان نیز در این فضا وجود دارند، باید این احساس آرامش و امنیت اقتصادی با تبلیغات هوشمند و صحبت‌ها منتقل شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: ما در فضای توزیع کالا در داخل بازار و یا شبکه‌های اقتصادی خود تحریم داخلی داریم، به جای اینکه تحریم خارجی داشته باشیم. پیچ‌هایی همواره در بره‌های خاصی از انقلاب وجود داشته و برخی از عوامل داخلی نیز به آن کمک کردند که امیدوارم به سلامت از آن گذر کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضای موجودی کالا در کشور و حوزه مصرف حتی از شرایط دو یا سه ماه گذشته بهتر است، عنوان کرد: زیرا تمام هم و غم دولت این بوده که بعد از اتفاقاتی که در حوزه ارز رخ داد، کالاها را به چهار گروه کالاهای اساسی، ضروری، اولویت سوم و کالاهایی که اساسا واردات و تخصیص ارز برای آن‌ها ممنوع است، تقسیم کند.

باخرد اضافه کرد: در شرایط فعلی که ارز به صورت آزاد، اعداد عجیبی را به خود گرفته، ارقامی از نظر ارز قبل از اسفند 96 به کالای اساسی اختصاص پیدا کرده،  بنابراین اینکه کالایی با این ارز، سختی دولت و کمبود نقدینگی در اختیار مردم قرار نگیرد، قابل تحمل نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.