رئیس جمهور افغانستان طی یک تماس تلفنی با تبریک پیروزی عمران خان در انتخابات وی را قهرمان و الگوی جوانان افغانستانی دانست.

عمران خان برای جوانان افغانستانی تبدیل به یک قهرمان شده است

به گزارش قدس آنلاین، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در گفتگوی تلفنی با «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد: عمران خان تبدیل به قهرمان و الگوی جوانان افغانستانی شده است.

وی گفت: دلیل پیشرفت ورزش کریکت در افغانستان وجود شخص عمران خان در پاکستان است و جوانان به دلیل علاقه به شخصیت او به سمت این ورزش گرایش پیدا کرده‌اند.

اشرف غنی افزود: روابط پاکستان و افغانستان تاریخی و بی‌مثال است و دو کشور باید در سایه همسایگی برادری و دوستی را نیز تجربه کنند.

رئیس جمهور افغانستان از عمران خان دعوت کرد تا به افغانستان سفر کرده و با سران این کشور دیدار کند که این پیشنهاد با استقبال رهبر حزب پیروز در انتخابات پاکستان همراه شد.

عمران خان نیز ضمن قدردانی از تماس تلفنی اشرف غنی گفت: امیدوارم روابط دو کشور پاکستان وافغانستان بهتر شده و مشکلات موجود حل شود.

وی تاکید کرد: ما خواهان یک افغانستان امن هستیم زیرا امنیت در افغانستان به معنای امنیت در پاکستان است.

رهبر حزب تحریک انصاف افزود: به محض اینکه کابینه خود را تشکیل دادم به افغانستان سفر خواهم کرد و این سفر می تواند نقطه آغاز ارتباط جدید دو کشور باشد.

این در حالی است که طی یک سال اخیر با افزایش فشار های آمریکا به پاکستان و تکرار اتهامات ترامپ توسط سران دولت کابل روابط افغانستان و پاکستان با مشکلات بسیاری مواجه بوده است.

عمران خان در اولین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات تاکید کرد: ما می‌خواهیم روابطی خوب و دوستانه با افغانستان داشته باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.