لژیونر جدید فوتبال ایران و بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است حتی جدایی ۱۰ بازیکن هم در روند موفقیت این تیم تاثیرگذار نیست.

احمدزاده: پرسپولیس متکی به ۱۰ بازیکن هم نیست

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد احمدزاده بعد از دوران موفقی که با پرسپولیس داشت و جزو موثرترین بازیکنان این تیم در راه رسیدن به دو قهرمانی متوالی لیگ برتر بود، با توجه به پیشنهادات خارجی و شرایط سنی‌ای که داشت، تصمیم گرفت در فصل جدید لژیونر شود تا در کنار تجربه بازی در فوتبال اروپا، شانس دعوت به تیم ملی را هم پیدا کند.

احمدزاده سال گذشته پیراهن شماره ۱۰ پرسپولیس را بر تن می‌کرد و امسال بدون تغییر این عدد روی لباس، برای تیم شلونسک وروتسلا لهستان به میدان می‌رود؛ این وینگر ریزنقش و تکنیکی در دو هفته اخیر لیگ استراکلاسا بازیکن ثابت تیمش بوده، در پست هافبک چپ بازی کرده و در دیدار اخیرشان هم موفق شد با سانتر زیبایی پاس گل ارزشمندی مقابل لژیا گدانسک بدهد و تساوی تیمش را در لحظات پایانی رقم بزند.

جدایی از پرسپولیس، حضور در فوتبال اروپا، بازی در لیگ لهستان و درخشش در دومین بازی فصل در تیم شلونسک وروتسلا بهانه‌ای برای گفت‌وگو با فرشاد احمدزاده شد که مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

* دو هفته از لیگ لهستان گذشت؛ شرایط و بازی کردن در این مسابقات چطور بود؟

خدا را شکر در دو هفته اخیر یک برد و یک مساوی به دست آوردیم و تا دیروز صدر جدول بودیم؛ شرایط لیگ لهستان برای من جدید است، بازی‌های آن نسبت به ایران کمی فیزیکی‌تر به نظر می‌آید و شرایط خاص خود را دارد؛ به شلونسک وروتسلا آمدم تا پیشرفت کنم و البته کمی زمان می‌برد تا خودم را با شرایط این کشور وفق دهم.

* با توجه به اینکه در گذشته بازیکن ایرانی در لهستان نبود و اسمی از لیگ این کشور مطرح نمی‌شد، شاید تماشاگرهای فوتبال ایران این فکر را کنند مسابقات این کشور سطح فنی بالایی نداشته باشد.

واقعا اینطور نیست که سطح لیگ لهستان پایین باشد؛ حرف‌هایی که می‌زنند و می‌گویند چون فوتبالیست ایرانی در این کشور نبوده و نام لیگ لهستان را نشنیده‌ایم، کیفیت پایینی دارد، درست نیست؛ تمام بازیکنان تیم ملی لهستان یا خیلی از نفراتی لهستانی که در بوندس لیگا بازی می‌کنند، در لیگ این کشور بودند و حضور دارند؛ در دو هفته‌ای که اینجا بودم، خیلی سطح لیگ این کشور را بالا دیدم چون در هر دو مسابقه فشار زیادی به من آمد؛ سه تیم لیگ لهستان در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا هستند، به نظر لیگ خیلی خوبی است و جای پیشرفت دارد.

* شرایط باشگاه شلونسک وروتسلا چطور است؟ در این مدت توانستید با مربی و بازیکنان ارتباط دوستانه داشته باشید؟

خوشبختانه شرایط باشگاهمان خیلی خوب است و هواداران خیلی خوبی دارد؛ مدیریت به فکر تیم است و همه بچه‌های تیم خوب هستند؛ از روزی که به لهستان آمدم، مربیان تا بازیکنان تحویلم گرفتند و همه احترام گذاشتند که واقعا برایم جالب بود؛ در کل خیلی خوب هستند و دوست دارند کمک کنند تا بتوانم زودتر خودم را با شرایط این کشور و مسابقات وفق دهم.

* مسابقه اول در لیگ لهستان با حرکت تکنیکی‌ای که کنار زمین و هفته دوم با پاس گل، بازی‌های شما در ایران دیده شد؛ چقدر این عملکرد در بهتر شدن جایگاه تیمی تاثیر گذاشت؟

اینجا اینطور نیست که بگویند چون این بازیکن پاس گل داده بیشتر به او احترام بگذاریم یا بیشتر به او بها بدهیم؛ اینجا فقط تیم مهم است و همه بخاطر موفقیت تیم تلاش می‌کنیم؛ مهم آن سه امتیازی بود که در نخستین مسابقه فصل گرفتیم و در دیدار دوم هم تا لحظه آخر تلاش کردیم و در پایان نیز توانستیم بازی را مساوی کنیم؛ اینجا همه دوست دارند به یکدیگر کمک کنند، کسی به فکر خودش نیست و تیم از هر چیز مهم‌تر است.

* در این مدت که لهستان بودید، مربی یا بازیکن ایرانی دیدید یا کسی که سابقه بازی تو ایران داشته باشد؟

حدود یک ماه است در لهستان حضور دارم ولی با یک ایرانی در اینجا صحبت نکردم، انگار اصلا اینجا ایرانی نیست و بیشتر اوقات تنها هستم؛ بازی هفته گذشته با لژیا گدانسک، فلاویو لوپز که قبلا در تراکتورسازی بود را دیدم و ۱۰ دقیقه با او صحبت کردم؛ یک هفته هم است که لوکا ماریچ(مدافع سابق پرسپولیس) به لهستان  آمده ولی شهری که سکونت دارد، خیلی از من دور است و فقط در فضای مجازی با یکدیگر صحبت کردیم.

* اینکه می‌گویند تماشاگرهای شلونسک وروتسلا جزو پُر شورترین‌های لهستان هستند، درست است؟

اینجا تماشاگران خیلی خوبی دارند، همه دو آتیشه هستند و ۹۰ دقیقه تیم خود را تشویق می‌کنند؛ در کل جو خیلی خوبی در استادیوم‌ها است و تیم ما نیز یکی از باشگاه‌هایی است که هواداران آن دو آتیشه و پُر شور هستند؛ همیشه دوست دارند تیم‌شان برنده باشد و تا ثانیه آخر تشویق می‌کنند.

* برای رفتن به لهستان با کسی هم مشورت کردید؟

با کسی مشورت نکردم چون اصلا معلوم نبود به اینجا بیایم؛ دو، سه پیشنهاد داشتم و قبل از آخرین بازی فصل گذشته با آقای برانکو صحبت کردم و گفتم شرایطم به این شکل است و دوست دارم در اروپا بازی کنم؛ بعد از آن با علی آقا(دایی) صحبت کردم و گفتم از اروپا پیشنهاد دارم که آقایان برانکو و دایی مشورت‌های خوبی به من دادند و من هم به یک جمع‌بندی رسیدم و با مدیر برنامه‌هایم نیز صحبت کردم؛ در نهایت تصمیم گرفتم به لهستان بیایم.

* روزهای دور از پرسپولیس چطور می‌گذرد؟

بالاخره وقتی شما از جو و شرایط پرسپولیس و آن ۱۰۰ هزار تماشاگری که در استادیوم می‌بینید، کلی از تشویق آنها انرژی می‌گیرید و بعد جدا می‌شوید، خیلی سخت است؛ شاید هواداران پرسپولیس از رفتن من و وحید خیلی ناراحت باشند ولی این را بدانند که از صمیم قلب آنها را دوست داریم و از حالا مثل خودشان، مثل یک هوادار بازی‌های پرسپولیس را نگاه می‌کنیم؛ بازی پرسپولیس مقابل پدیده را در اتوبوس و وقتی به سمت بازی تیمم می‌رفتم، با گوشی نگاه کردم و آرزوی موفقیت داشتم.

* حالا که بحث پرسپولیس مطرح شده، به جدایی‌تان هم اشاره‌ای داشته باشیم؛ اینکه وقتی پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته بود، شما و وحید امیری از تیم رفتید ولی تماشاگران واکنش خیلی تندی نشان ندادند.

بالاخره جدایی از آن بچه‌ها، هواداران، مربیان و مدیریت سخت است؛ سه، چهار سال آنجا بودیم و خیلی خاطرات خوبی داشتیم؛ ان‌شاالله تن همه هواداران پرسپولیس، مردم ایران و تمام کسانی که برای پرسپولیس زحمت ‌کشیدند ، سالم باشد و آرزوی موفقیت و پیروزی برای پرسپولیس دارم.

* فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند مسیر دو، سه فصل اخیرش را امسال هم ادامه بدهد؟

پرسپولیس همیشه نشان داده یک تیم است و متکی به یک، دو، سه و حتی ۱۰ بازیکن هم نیست؛ پرسپولیس باشگاه بزرگی است که همیشه نام‌اش در تاریخ مانده و می‌ماند؛ همه بازیکنان، مدیریت، دکتر و ... می‌آیند و می‌روند و تنها چیزی که می‌ماند نام بزرگ پرسپولیس است و همه باید به این اسم احترام بگذاریم؛ مطمئن باشید پرسپولیس همان روند خوب قبل را ادامه می‌دهد و به موفقیت می‌رسد.

* بعد از رفتن به لهستان، با بازیکنان پرسپولیس ارتباط داشتید؟

هر روز با بچه‌های پرسپولیس تماس تصویری دارم؛ با کمال و محسن(مسلمان) که روزی ۶-۵ بار صحبت می‌کنم؛ با علی علیپور، امید عالیشاه، بیرانوند، آقا سید جلال که خیلی به من لطف دارد و روحیه می‌دهد و سایر بازیکنان که همه خیلی خوب هستند، حرف می‌زنم؛ خدا را شکر همه بازیکنان پرسپولیس روحیه‌های خیلی بالایی دارند و امیدوارم که در قهرمانی هت‌تریک کنند.

* فصل قبل با مسلمان و کامیابی‌نیا ارتباط خوبی داشتید ولی حالا از این جمع سه نفره، فقط کمال در پرسپولیس است؛ فکر می‌کنید دوباره این جمع شکل بگیرد؟

پرسپولیس آنقدر بزرگ است که با رفتن یکی، دو نفر اتفاقی در آن نمی‌افتد، چیزی تغییر نمی‌کند و فقط نام بزرگ پرسپولیس می ماند؛ من و محسن هم بنابر دلایلی جدا شدیم و هر کدام به یک تیم رفتیم، اما رفاقت‌های ما می‌ماند و هر روز با هم در ارتباط هستیم؛ ان‌شاالله برای محسن و کمال بهترین اتفاقات بیافتد و آرزو می‌کنم در تمام مراحل زندگی موفق باشند؛ از روزی که به لهستان رفتم، این دو نفر خیلی هوای من را داشتند، می‌دانستند در این کشور تنها هستم، همیشه دلداری دادند و حمایت کردند.

* اصلی‌ترین هدفی که برای بازی در خارج از ایران داشتید، چه بود؟

به لیگ لهستان آمدم تا بتوانم کیفیت خودم و بازیکنان ایرانی را نشان دهم و به لیگ‌های بالاتری برسم؛ هدفم از آمدن به این کشور، رفتن به تیم‌های خوب اروپایی است و تمام تلاشم را می‌کنم به این هدف برسم.

* با رفتن به لیگ لهستان، چقدر برای خودت شانس قائل هستی بیشتر دیده شوی و به تیم ملی برسی؟

بازی کردن در تیم ملی آرزوی هر بازیکن ایرانی است و افتخاری خواهد بود که پیراهن تیم ملی کشورت را بر تن کنی؛ من هم تلاش می‌کنم تا ان‌شاالله بتوانم آنقدر خوب باشم تا لیاقت دعوت شدن به تیم ملی را داشته باشم؛ مهم این است که تیم ملی کشورم موفق باشد، اما من هم تمام سعی خود را در لیگ لهستان انجام می‌دهم تا بتوانم بهترین عملکردم را داشته باشم و به تیم ملی کشورم برسم.

منبع: ورزش3

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.