سلیمی گفت: افزایش بی‌سابقه قیمت دلار در ماههای اخیر به ویژه در چند روز گذشته ناشی از بی برنامگی و عدم هماهنگی اقتصادی در کشور است. دلار ۱۰ هزار تومانی یعنی فاجعه و به خودی خود نشان می‌دهد که نمی‌توان آینده را برای بعد از تحریمها در چند ماه دیگر پیش بینی کرد.

دلار ۱۰ هزار تومانی فاجعه است

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین سلیمی عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه در خصوص التهابات بازار شکه و ارز اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه قیمت دلار در ماههای اخیر به ویژه در چند روز گذشته ناشی از بی برنامگی و عدم هماهنگی اقتصادی در کشور است. دلار ۱۰ هزار تومانی یعنی فاجعه و به خودی خود نشان می‌دهد که نمی‌توان آینده را برای بعد از تحریمها در چند ماه دیگر پیش بینی کرد.

وی افزود: صنایع کشور در دو ماه اول امسال تعطیل بود. در فروردین و اردیبهشت ماه عملا امیدی برای اختصاص ارز به صنایع نبود. سپس سامانه را باز کردند، مدتی هم اولویت یک و دو را دادند. بعد گفتند اولویت دو و سه؛ همه اینها نشان دهنده انواع و اقسام تغییرات است. این تغییرات هم ناشی از بی برنامگی است. حالا من نگرانم این تحریمها که بیاید چه اتفاقی رخ بدهد. عده‌ای از رقمهای ۲۰ هزار تومان تا آخر سال صحبت می‌کنند.

این فعال اقتصادی گفت: حضور همتی تاثیری روی نرخ دلار ندارد. او هنوز معاون‌هایش را تعیین نکرده است. الان همه چیز غیر قابل پیش بینی شده است. من دلار را روی رقم ۷ یا ۸ هزار تومان هم می‌توانستم پیش بینی کنم ولی روی این رقم ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان هرگز. 

منبع: نود اقتصادی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.