سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: با آمریکای کنونی و این سیاستها قطعا امکان گفتگو و تعامل وجود نخواهد داشت و آمریکا نشان داده و می دهد که غیرقابل اعتماد است و طرف مطمئنی برای هیچ کاری نیست.

امکان گفتگو و تعامل با آمریکای کنونی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره سفر بن علوی به واشنگتن برای میانجیگری بین ایران و آمریکا گفت: من از محتوای مذاکرات و اهداف سفر ایشان به آمریکا اطلاعی ندارم. 

قاسمی ادامه داد: روابط ما بطور مستمر و متمادی با عمان روابط خوبی است و در تماس دائم هستیم. 

وی درباره تمایل آمریکایی ها برای مذاکره با ایران گفت: ممکن است بخشهایی از آمریکا آرزوهایی را مطرح کنند ولی با توجه به شرایط موجود و ادامه سیاستهای خصمانه آمریکا. شرایطی برای چنین بحثی اصلا وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: با این آمریکا و این سیاستها قطعا امکان گفتگو و تعامل وجود نخواهد داشت و آمریکا نشان داده و می دهد که غیرقابل اعتماد است و طرف مطمئنی برای هیچ کاری نیست.

به گزارش فارس، قاسمی همچنین درباره بسته پیشنهادی ۱+۴ به ایران عنوان کرد: تمایهای رائمی بین ما و اروپایی ها وجود دارد و خوشبینی هایی وجود دارد و در کلیات علائم مثبتی دیده می شود و گامهای رو به جلو برداشته شده و جزییات باقیمانده در مباحثی که بین هیاتهای کارشناسی مطرح است، دنبال می شود.

وی افزود: امیدواریم شرایط نسبتا مطلوب بتواند در زمان مقتضی به انجام برسد و نهایتا بتوانیم در یک دوره جدید از همکاریها و روابط گامهای بلندتری را برای تعمیق روابط با اروپا برداریم.  

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره بحث تغییر رژیم که از سوی برخی مقامات آمریکایی مطرح می ود، این حرف را بی ربط و بی جا و آرزویی خام خواند که تعبیر نخواهد شد

وی همچنین گفت که ظریف قبل از سفرش به سنگاپور فردا (سه شنبه) به سریلانکا سفر خواهد کرد.

قاسمی درباره انتصابش به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه گفت: من بعنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه در خدمت هستم، آنچه در رسانه ها و برخی زبانها نگارش می شود را نباید جدی تلقی کرد و با توجه به نوع سمت و انجام وظیفه من عمدتا درباره من گمانه زنی و مطالبی گهگاه در برخی رسانه ها نوشته می شود. 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که وقوع جنگ بین ایران و آمریکا را متصور نمی داند و افزود: سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران ادامه می یابد و ایران خود را برای این رفتار آماده کرده و با تمام توان سعی می کند این توطئه ها و سیاستهای خصمانه را خنثی کند و در این کار، ایران و مردم غیورش پیروز میدان خواهند بود.

 وی ادامه داد: ترامپ باید روزی برگردد و نهاینا خواسته های خود را به شکل دیگری از ایران مطرح کند.

سخنگوی دستگاه دستگاه دیپلماسی درباره وضعیت اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در وین که در آلمان در بازداشت به سر می برد، گفت که این پرونده مفتوح است و طرفین در حال گفتگو هستند

قاسمی افزود: پیگیریها و تماسهای ما با دولت آلمان و مقامات ذیربط ادامه دارد و امیدواریم هر چه زودتر این سوتفاهم و اتهام برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی هم گفت: ضرب الاجل و زمان مشخصی برای پایان مهلت برای مذاکرات با اروپا نداشتیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس ادعای یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان مبنی بر استفاده نیروهای طالبان از سلاح ایرانی را تکذیب کرد و گفت: تسلیح نیروها در افغانستان چه از طالبان و چه گروه های دیگر در برنامه جمهوری اسلامی نیست و ایران تمام تلاشش این است که افغانستان به عنوان کشور همسایه که می تواند مسایل درونی اش در مرزهای ایران و به ایران سرایت کند، علاقه مند است کشوری با ثبات، امن و توسعه یافته باشد و ایران در این جهت رایزنی های زیادی را انجام داده و خواهد داد.

وی افزود: این سیاست کلان ایران در مورد همسایگان برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه است و با توجه به مرز طولانی ایران و افغانستان نیاز دارد هر چه زودتر با تفاهمی که در آنجا می تواند اتفاق بیفتد، شاهد ثبات و امنیت باشیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان  تصریح کرد: قطعا در پی تسلیح و ایجاد آشوب و مشکل در افغانستان نبوده و نخواهیم بود و هر آنچه مطرح می کنند، باز به توصیه عناصر ثالث و دخالت این عناصر برای تخریب افکار عمومی مردم افغانستان نسبت به ایران است.  

 قاسمی مردم افغانستان را به هوشیاری و هوشمندی هر چه بیشتر در مورد اقدامات خصمانه عناصر ثالث در روابط ایران و افغانستان دعوت کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.