قدس انلاین : رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توانمند سازی مناطق پیرامونی شهر و ساکنین آن توسط مدیریت شهری دنبال می شود.

 توانمند سازی ساکنان حاشیه شهر مشهد دنبال می شود

محمدرضا حیدری ظهر دوشنبه در سی امین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: باید به این باور برسیم که اصلاح جامعه و حرکت به سمت ثبات و پایداری متکی به خودمان است و رسیدن به آن نیازمند صبوری است. باید با همراهی، انسجام و صبوری مردم از این دوره هم عبور کنیم، همه کشور ها از این بحران ها داشته اند و ضرورت دارد همه ارکان و قوای سه گانه به سمت گشایش اجتماعی و سیاسی به منظور مقابله با حرکت هایی که برای تجزیه ایران و از بین بردن استقلال ایران برنامه ریزی می شوند حرکت کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت کشور ضرورت دارد همه نخبگان، مدیران و دلسوزان کشور گفتمانی جدید را طراحی کنند. همچنین ابهام زدایی از افکار عمومی نسبت به اطلاعات و داده هایی که دارد به جامعه تزریق می شود چراکه قطعا هنگامی که مردم اطلاعات دقیق در اختیارشان قرار گیرد و آگاهی کافی نسبت به مسائل داشته باشند، تصمیمات درست می گیرند و یاری گر دولت خواهند بود.

رییس شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: قطعا برای همه کسانی که به استقلال کشور وفادارند راهی جز مدارا وصبوری برای غلبه بر این فضا وجود ندارد. حضور، دخالت و ورود قدرت های بزرگ به مسائل کشور ها ارمغانی جز نابودی نداشته است. 

حیدری تاکید کرد: ما شاهد عملکرد نظام آموزشی ایم  که پس گذشت سال ها زیاد با فارغ التحصیلان بیکاری مواجه هستیم که در فضا کنونی کشور کاری برای آن ها وجود ندارد و در مقابل نیازمند افرادی هستیم که مهارت دارند. البته امروز این شرایط فراهم شده است تا فارغ التحصیلان بعد از تحصیل به مهارت آموزی بپردازند.

وی افزود:با توجه به نام گذاری سال، لزوم توجه به حوزه مهارت آموزی می توانند یک متغییر بسیار مهم باشد.در حوزه مدیریت شهری نیز توانمند سازی مناطق پیرامونی شهر و ساکنین در نظر گرفته شده است. ایجاد کانون های آموزش مهارت در مناطق محروم و ظرفیت سازی برای فروش آن ها  با همکاری سازمان فنی و حرفه ای نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به روز ملی اهدا خون است تاکید کرد: ذخیره خوبی ما به ویژه در شهری مانند مشهد که زائر پذیر و گردشگر پذیر است کاهش یافته و از همه شهروندان تقاضا می کنیم  با حضور در پایگاه های اهدا خون در تامین این ماده حیاتی هموطنان خود را یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.