نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: امروز دشمنان ایران در کنار جنگ اقتصادی به شدت بر روی جنگ روانی تمرکز کرده اند.

دشمن به شدت روی جنگ روانی تمرکز کرده است

 محمد دهقان بعدازظهر یکشنبه در گردهمایی رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهارکرد: با آمریکایی ها در یک نبرد چهل ساله به مرحله نهایی رسیده ایم و آنها چه قبل از برجام و چه بعد از برجام همواره تلاش کردند با فشارهای اقتصادی ما را وادار به عقب نشینی کنند و خودشان زمانی که برجام امضا شد به طور رسمی اعلام کردند ساختار تحریم ها به هم نمی خورد و آنها برجام را وسیله ای برای هجوم جدی تر به ایران قرار دادند.

وی افزود: حدود ۳۰۰ کارشناس در خزانه داری آمریکا جمع شدند و طراحی کردند که چطور می‌شود ایران را تحت فشار بیشتر قرار داد و بعد از آمدن ترامپ ۸۰ نفر دیگر به این تعداد اضافه شد و خزانه داری آمریکا اتاق عملیات جنگ اقتصادی شد و باید بدانیم جنگ اقتصادی از جنگ نظامی سخت تر و خطرناک تر است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها برای از بین بردن  اقتدار جمهوری اسلامی ایران و تسلط بر کشور با همه توان به جنگ اقتصادی با ایران آمده‌اند، آن‌ها قرارگاه فرماندهی تشکیل داده و صدها مقاله و کتاب برای اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم تهیه‌ کرده‌اند ‌و خود آن‌ها نیز این وضعیت را جنگ اقتصادی علیه ایران نام نهاده‌ اند.

دهقان اظهار کرد: برخی آقایان باید کتاب هنر تحریم، آخرین کتابی که در آمریکا راجع به تحریم ایران نوشته شده را بخوانند، تا بدانند آمریکایی‌ها چه اقداماتی را انجام می‌دهند.

نماینده مردم چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز آمریکایی ها براساس تحلیل و اخبار به این نتیجه رسیدند که دیگر دنبال تغییر رفتار ایران نباشند و بلکه به دنبال فروپاشی حکومت ایران باشند و آنها ابزارهایی برای دستیابی به این هدف خود دارند که تحریم نفت و فلزات گرانبها یکی از آن ابزار است و می خواهند نگذارند هیچ سرمایه گذاری در ایران صورت بگیرد و با تک تک کشورها در حال رایزنی هستند.

وی افزود: آمریکایی ها با شوک های اقتصادی می خواهند وضع اقتصادی جامعه را تحریک و مشوّش کنند و امروز آنها در کنار جنگ اقتصادی به شدت بر روی جنگ روانی نیز تمرکز کرده اند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اصلی ترین دلیل ایجاد تورّم خلق شبه پول از سوی بانک ها بود و در حالیکه باید این پول ها را به سوی تولید می بردیم.

دهقان با اشاره به اینکه در برابر هجمه آمریکا در داخل کشور دو نظر است افزود: برخی در داخل کشور معتقد هستند که ما نمی توانیم و راه حلی وجود ندارد و باید در برابر آمریکا تسلیم شویم که امروز این نظریه تضعیف شده است.باید بدانیم که آنها با ماهیت و هویت ما مشکل دارند و آنهایی که نسخه عقب نشینی را می پیچند درحقیقت نسخه نابودی کشور را پیچیده اند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جنگ فرماندهی می خواهد اما ما خودمان را برای جنگ آماده نکردیم؛ بلکه دولت خودش را برای صلح آماده کرده بود و امروز فرمانده، دولت است و باید به دولت کمک کنیم و بدانیم که اگر این تهدیدها و تحریم ها را به خوبی مدیریت کنیم می تواند به یک فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی تبدیل شود.

دهقان ادامه داد: کشور ما چهار راه منطقه است و ما جایگزین هایی برای درآمدهای نفتی داریم که باید احیا و تقویت شود که بازآفرینی بافت های فرسوده، سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز و باز کردن مسیر نفت در بورس و تقویت تولید از جمله این راه هاست.

وی  با اشاره به وضعیت اعتباری فعالیت های فرهنگی گفت: نگاهی در کشور به تدریج از سوی برخی از سیاست گذاران حاکم شده است که کارهای فرهنگی را فرعی تلقّی می‌کنند در حالیکه چنین نیست و شما هرکاری می‌کنید باید قبل از آمده لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.