سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه ابوظبی بدون آمریکا هیچ چیزی نیست، اعلام کرد که دولت امارات ناتوان‌تر از آن است که بخواهد جنگی را با ملت یمن آغاز کند.

به گزارش قدس آنلاین، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن دیروز یکشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که روابط امارات و آمریکا در حقیقت روابط بین استعمارگر و یکی از مستعمره‌های منطقه‌ای آن است.

عبدالسلام به امارات متحده عربی درباره راه‌اندازی هرگونه جنگ علیه یمن هشدار داد و گفت: امارات ناتوان‌تر از آن است که جنگ با یمن را آغاز کند.

به گزارش المسیره، او در صفحه توئیتر خود خطاب به «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور سیاست خارجه گفت: شما (اماراتی‌ها) بدون آمریکا هیچ چیزی نیستید.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه دیروز در صفحه توییتر خود ادعا کرده بود که تهدیدات ایران در رابطه با تنگه هرمز با حملات انصارالله یمن در دریای سرخ مرتبط است.

انور قرقاش مدعی شد که با توجه به علم ژئوپلیتیک می توان دریافت که تهدیدات ایران در رابطه با تنگه هرمز، با حملات انصارالله علیه کشتیرانی در دریای سرخ مرتبط است.

او پیشتر نیز در کنفرانسی در لندن مدعی شد که حمله انصارالله به نفتکش‌های سعودی در دریای سرخ یک اقدام بی سابقه است. این اقدام کاملا غیرمسئولانه است و به نظر من نشان دهنده ضرورت پایان دادن به سیطره انصارالله به حکومت صنعا است.

این در حالی است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر اعلام کرده بود که ایران هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن ندارد، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد و آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.