امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر فرزندان افراد از رانت پسر فردی خاص بودن استفاده کرده و خلاف‌هایی را مرتکب شده و فساد کرده باشد باید حتما با پدر برخورد شود.

 اگر آقازاده‌ای با رانت (پسر کسی بودن) فساد کرد باید با پدرش برخورد شود

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه  سفر خود به گناباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر آقازاده‌ای وجود داشته باشد که فرزند یک روحانی بوده اما  فساد کرده باشد مسئولیتش به گردن خود آن شخص است و پدرش تقصیری بر عهده ندارد مگر اینکه آن فرد بالغ نبوده باشد.

وی جامعه روحانیت را یکی از پاک‌ترین جوامع در کشور دانست و تصریح کرد: هیچ فسادی در جامعه روحانیت وجود ندارد اما ممکن است در برخی از موارد فرزندان این افراد ناخلف بوده و کارهای ضد ارزشی را انجام دهند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به  زندگی مرحوم آقا بزرگ تهرانی تصریح کرد: همه ما شاهد بودیم که این بزرگوار در احتیاجات اولیه زندگی خود هم کمبودهایی داشت  اما در حالی بزرگترین روحانی نجف بوده و بزرگترین کتاب شبیعه را هم تألیف کرده بود پسرش گرایشات توده‌ای و کمونیستی داشت که اصلا دلیل بر فساد خود این فرد نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: با توجه به همین مسئله باید گفت که فساد فرزندان دلیلی بر فساد روحانیت نمی‌شود البته باید این را هم در نظر داشت که این حرف در صورتی درست است و آن هم اینکه فرزندان افراد از رانت پسر فردی خاص بودن استفاده کرده  و خلاف‌هایی را مرتکب شده و فساد کرده باشد که در این صورت حتما باید با آن پدر برخورد کرد.

وی با اشاره به برخی از گفته‌ها مبنی بر اینکه برگزار نشدن کنسرت در شهر مشهد سبب شده که این مسئله در شهرهای مجاور به صورت بدتری برگزار شود، خاطرنشان کرد: اگر این استدلال درست باشد باید کسانی که شراب مصرف می‌کنند هم بگویند که گناه آنها به گردن خداست چراکه  او در قرآن شراب خوردن را حرام اعلام کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان در برابر جریان فرهنگی آن شهر مسئول است، تصریح کرد: اگر مشکلی برای اعضای شورا وجود داشته باشند می‌توانند آن را در جلسات استان مطرح کنند تا به آنها کمک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.