فهمی الیوسفی کارشناس مسائل سیاسی یمن باتأکید بر پیروزهای میدانی مقاومت مردم یمن گفت: مرحله پیش‌رو، مرحله شکست نهایی عربستان و ائتلاف متجاوز خواهد بود.

مرحله پیش رو، مرحله شکست نهایی ائتلاف سعودی است/ابوظبی با سانسور رسانه‌ای می‌خواهد بر شکست‌هایش سرپوش بگذارد

فهمی الیوسفی کارشناس مسائل سیاسی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل «قدس‌آنلاین» در ارتباط با تازه‌ترین تحولات یمن و تهدید اخیر جنبش انصارالله یمن علیه ائتلاف عربستان مبنی بر ورود به مرحله‌ای جدید از جنگ، تشریح کرد: به دلیل کابرد سلاح‌های خاص و جدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نبرد یمن وارد مرحله جدیدی شده است.

وی افزود: در روزهای اخیر نیروی هوایی ارتش یمن عملیات ویژه‌ای را در خاک امارات انجام داد و با استفاده از سلاح‌های کنترل از راه دور، فروگاه ابوظبی را مورد هدف قرار داده‌اند و با این عملیات توانست صفحه جدیدی را در جنگ علیه یمن رقم بزند و جنگ را از حالت دفاعی به حالت هجومی ببرد.

کارشناس مسائل سیاسی یمنی اظهار داشت: هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی به وسیله پهپادها، جزیی از پیروزهای مقاومت ملت یمن است و هیچ کسی نمی‌تواند آن را انکار کند، همپیمانان عربستان به وسیله رسانه‌های مزدور می‌خواهند اطراف دیگری را متهم کنند ولی در حقیقت همانطور که سخنگوی جنبش انصار الله اعلام کرد، این عملیات آغاز مرحله جدید است که امارات و عربستان در این مرحله ضربات سختی را متحمل خواهند شد.

فهمی الیوسفی تأکید کرد: بمباران فرودگاه ابوظبی توسط ارتش یمن فقط یک هشدار برای امارات نیست بلکه خود جنگ است و حتماً مواضع دیگری نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت. ابوظبی با سانسور رسانه‌ای می‌خواهد بر روی این شکست سرپوش بگذارد و به این شکست اعتراف نکند، چراکه اقتصاد امارات وابسته به سرمایه‌گذاری خارجی است و این امر، تهدیدی جدی برای استقرار این کشور است.

وی با بررسی آخرین تحولات میدانی یمن تصریح کرد: این روزها شاهد تشدید درگیری‌ها در ساحل «تهامی» و بمباران شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه مواضع غیرنظامی در استان «الحدیده» به صورت گسترده هستیم و این، یکی از راه‌های سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پی‌درپی دشمن در جبهه‌های یمن است. 

این کارشناس مسائل سیاسی یمنی ادامه داد: قطعاً هدف قرار دادن غیرنظامیان از نشانه‌های ضعف و ناتوانی رژیم سعودی است چراکه در این نبرد طولانی بجز ورشکستگی اقتصادی و هزینه نظامی و انسانی بالا برای سعودی‌ها چیزی عاید آنان نشده است.

از سوی دیگر فهمی الیوسفی هدف قرار دادن نفتکش عربستانی را رد کرد و گفت: مقاومت یمنی هیچ نفکتشی را هدف قرار نداده است بلکه آنچه مورد اصابه قرار گرفت، یک ناوچه جنگی عربستان بود. از این رو عربستان به دنبال سیاه‌نمایی مقاومت است تا  ملت یمن را در برابر مجامع بین‌المللی قرار دهد و بر شکست نظامی خود در این مرحله سرپوش بگذارد، ولی همه خوب می دانند که ملت یمن و مقاومت آن به قوانین بین‌المللی احترام می گذارند و این امر دلیل روشن بر شکست نظامی عربستان است که به هیچ یک از اهداف خود در یمن دست نیافته است.

وی در پایان تأکید کرد: قطعاً در مرحله پیش‌رو، ائتلاف سعودی شکست نهایی را خواهد خورد و بدون اینکه به حتی یکی از اهدافی که در آغاز جنگ علیه یمن اعلام کرده بود، دست یابد به این جنگ خاتمه خواهد داد و این در حالی است که مقاومت یمن توانسته است شکست سنگینی را به عربستان و هم پیمانانش در عرصه بین‌الملل تحمیل کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.