نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در ریف درعا، شهر «الشجره» واقع در حوض الیرموک را آزاد کردند.

ارتش سوریه شهر «الشجره» در ریف درعا را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پیشروی نیروهای ارتش سوریه و شکست تروریست‌ها در جنوب سوریه بویژه استان «درعا» که در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفته، همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه امروز دوشنبه موفق شدند شهر کوچک «الشجره» در منطقه حوض الیرموک واقع در ریف شمال غربی درعا را آزاد کنند.

منابع خبری سوریه گزارش دادند که شهر الشجره، پس از درگیری سخت با تروریست‌های داعش آزاد شده است.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» سوریه گزارش داد که نیروهای سوری امروز از دو محور وارد شهر الشجره در منطقه حوض الیرموک شدند.

ارتش از محور روستای «عابدین در شمال غرب الشجره و محور دیگر از روستای «تل غیتار» و «عین غزاله» واقع در شرق و شمال شرق الشجره، وارد این شهر شدند.

نیروهای ارتش سوریه امروز همچنین موفق شدند، شهر «المسیفره» در ریف درعا را آزاد کنند و پرچم کشور سوریه را بر فراز یکی از ساختمان‌های آن نصب کنند.

یگان‌های ارتش سوریه روز شنبه گذشته نیز موفق شدند بر روستاها و شهرک‌ها «فیصون، العوام، جمله، عین صماطه، ابورقه، ابو خرج، النافعه و سد النافعه»  در ریف شمال غربی درعا مسلط شوند و مین‌های کاشته شده توسط گروه‌های تروریستی را خنثی کنند.

 نزدیکی درعا به شهر دمشق، هم مرز بودن با کشور اردن و همچنین قرار گرفتن در کنار جولان اشغالی و سرزمین‌های اشغالی، باعث شده که این استان راهبردی و مهم که اکنون در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد، برای سوریه از لحاظ راهبردی بسیار حائز اهمیت باشد.

هم اکنون گروه‌های تروریستی ارتش آزاد، داعش، تحریر الشام (جبهه النصره) و شمار دیگری از گروه‌های تروریستی در استان درعا و همچنین دو استان همجوار آن یعنی سویدا و القنیطره حضور دارند که شمار آنها حدود 31 هزار نفر ذکر شده که از طرف مرزهای فلسطین اشغالی و اردن تامین مالی و تسلیحاتی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.