قدس آنلاین: معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: سهم تربت حیدریه از سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی در اردیبهشت ماه امسال، ۱۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که ۶ درصد کل اعتبارات سفر استان را نیز به خود اختصاص داده است.

۱۲۳ میلیارد تومان سهم سفر استانی رییس جمهور به تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تابان تربت، احسان کریمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اولویت بندی نیازهای این شهرستان، ۴۰۰ میلیارد ریال از این رقم برای تکمیل بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی امام حسین(ع) هزینه می شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل راه اصلی رباط سنگ به کدکن نیز ۱۷۰ میلیارد ریال و برای آبرسانی به تربت حیدریه ۱۶۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۹۴ میلیارد ریال نیز برای طرح های کشاورزی شامل کمک های فنی و اعتباری برای توسعه طرح های آبیاری، بازسازی قنوات و تکمیل ۱۰ مجتمع و شهرک گلخانه ای و دامپروری و همچنین برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی ۱۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

کریمی افزود: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه، ساماندهی و مرمت حمام حاج رییس و توسعه ایستگاه های امداد و نجات هلال احمر در سطح شهرستان و جاده های منتهی به تربت حیدریه نیز اعتبارات خاصی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: البته یکی از اولویت های کاری ما در سالجاری، موضوع اصلاح و مرمت ورودی های شهر تربت حیدریه است که از سال های قبل مورد نظر مردم بوده و امسال با مساعدت نماینده مردم در مجلس، ۱۴۰میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت که اکنون طرح پیشنهادی شرکت مشاور در شورای ترافیک به تصویب رسیده است.

کریمی افزود: طرح احداث و راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی در چهار نقطه از مسیر مشهد به گرماب، آستان مقدس احمدالرضا علیه السلام بوری آباد، شهر رباط سنگ و شهر تربت حیدریه در دست بررسی و اقدام است که تامین اعتبار و اجرای آن با مشارکت بخش خصوص، شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف، آستان قدس، اعتبارات تملک و ماده ۱۸۰ صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین بحث تکمیل زیرساخت های گردشگری در روستاهای بکاول و رودمعجن امسال آغاز شده و تا سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید و علاوه بر این اصلاح هندسی معابر شهری تربت حیدریه در دستور کار قرار گرفته و با کمک شهرداری آغاز شده است.

اکنون در مسیر تربت حیدریه تا مشهد تنها یک مجتع اقامتی در رباط سفید وجود دارد که بدلیل اجرای طرح کمربندی مغفول واقع شده و زیاد در دسترس مسافران و زایران نمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.