۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 612632

قدس آنلاین: کانون های رشد موش در کلان شهر مشهد از ابتدای امسال تا کنون به 16 نقطه کاهش یافته است.

کاهش کانون های رشد موش در مشهد

به گزارش قدس آنلاین معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس امروز گفت: این در حالیست که پارسال بیش از ۶۰ کانون  رشد و زاد و ولد موش در مشهد شناسایی شده بود. کاهش کانون های رشد موش در مشهد

دکتر خلیل الله کاظمی افزود: شهرداری به تازگی برای رفع جولان موش ها و تکثیر آنها در مناطق شهر اقدامات مختلفی را به صورت شبانه روزی انجام می دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس افزود: فعالیت مراکزی در مشهد مانند گمرک، سیلوی گندم، باربری ها و راه آهن که در مرکز شهر قرار دارند از مهمترین گذرگاه های ورود موش از این مکان ها به سایر نقاط مشهد است.

کاظمی گفت: به تازگی تدابیری اندیشیده شده تا در این مراکز نیز از تکثیر موش ها جلوگیری شود.

وی افزود: کاربری های نامناسب باید به بیرون از شهر منتقل شوند تا از ورود موش به محدوده مسکونی جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس گفت: پروژه های ساختمانی ناتمام در مشهد مقدس بویژه هسته مرکز شهر مانند: میدان شهداء و بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و نیز حاشیه شهر و کال ها از دیگر کانون های تکثیر موش است.

کاظمی افزود: شهروندان در صورت مشاهده موش در معابر و خیابان ها با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اقدامات لازم در مکان های اعلامی انجام شود.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز درباره فرایند مبارزه با موش گفت: پارسال برای مبارزه با موش ها در این کلان شهر بیش از ۴۰ نیرو به صورت ویژه و تخصصی برای طعمه گذاری استخدام شدند و آموزش دیدند.

محمد پذیرا افزود: در گذشته برای نابودی موشها از 'فسفر دوزنگ' استفاده می شد که این ضد موش خطرات زیست محیطی برای انسان به همراه داشت.

وی گفت: هم اکنون در مشهد برای مقابله با موش از طعمه گیاهی که یک شرکت دانش بنیان تهرانی اختراع کرده و تبعاتی براس سلامتی و محیط زیست ندارد، استفاده می شود.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد مقدس گفت: امسال یک میلیارد ریال صرف خرید این نوع طعمه شد و کار طعمه گذاری به صورت مداوم در سطح شهر مشهد انجام می شود.

با شروع فصل گرما تعداد موش ها افزایش می یابد و مبارزه خانگی با آنها موثر واقع نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.