قدس انلاین : معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد خبر داد: آخر هفته‌های زیارتی و گردشگری به منظور فراهم کردن شرایط سفرهای درون شهری برای مسافران و مردم مشهد اجرایی می‌شود.

آخر هفته‌های زیارتی و گردشگری در مشهد برگزار می‌شود
 نرگس شالچیان، با اشاره به اجرای طرح بسته‌های برنامه سفر در سطح شهر مشهد، عنوان کرد: طی طرحی قرار است، بسته‌های برنامه سفر سه و چهار روزه را در مبادی ورودی مشهد و مراکز اطلاع‌رسانی سطح شهر ارائه کنیم و به زائران و گردشگران پیشنهاد دهیم در روزهایی که در مشهد هستند به چه مکان‌هایی بروند.
وی با اشاره به اینکه این برنامه برای زائران، گردشگران و مجاوران شهر مقدس مشهد درنظرگرفته شده است، ادامه داد: در بسته‌های برنامه سفر، چند برنامه به مخاطبان ارائه می‌شود چیزی که تاکنون مغفول مانده است؛ همچنین به دنبال آن هستیم تا تلفن ملی راهنمای زائر حتی برای مجاوران ما نیز پیشنهاد آخر هفته داشته باشد، آخر هفته‌های زیارتی و گردشگری.
شالچیان با اشاره به فراموشی سنت‌های نیک گذشته، اظهار کرد: در گذشته مردم اطراف مشهد خود را در آخر هفته به مشهد رسانده و برای زیارت به حرم رضوی می‌رفتند، این سنت به مرور کمتر شده و از همین رو باعث کمرنگ شدن معنویت هم شده است.
وی در ادامه در خصوص برنامه زیارتی این طرح، بیان کرد: می‌خواهیم با کمک مراکز زیارتی و اقامتی  و درنظرگرفتن برنامه‌هایی از جمله شرکت در دعای کمیل و ندبه، صرف صبحانه حضرت و برنامه‌های تفریحی، فرصتی را برای  زیارت‌های بیادماندنی آخر هفته فراهم کنیم.
وی ابراز کرد: در آخر هفته‌های زیارتی، امکان اسکان شبانه نیز برای مجاوران در مراکزی مثل هتل آپارتمان‌ها، مهمانسراها و ... فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.