قدس انلاین : معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: به مسافران کم بضاعتی که توانایی مالی برای استقرار در مهمانپذیرها یا محلی برای اقامت در مشهد ندارند و شب را در اطراف حرم مطهر رضوی می گذرانند محل استراحت شبانه داده می شود.

امکان اسکان شبانه زائران کم بضاعت در مشهد فراهم است

سید خلیل منبتی روز سه شنبه  افزود: اسکان شبانه ویژه مسافرانی است که حتی هزینه کرایه یک اتاق در ارزانترین مهمانپذیرهای شهر را ندارند و شامل حال کارتن خوابها یا متکدیان نمی شود.

وی اظهار داشت: این مسافران که شبها در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر می شوند به تشخیص خادمان بارگاه منور رضوی شناسایی و در طول ساعات 23 تا 2 صبح توسط یک دستگاه مینی بوس به میهمانسرایی مستقر در پایانه مسافری امام رضا(ع) منتقل می شوند.
او ادامه داد: پیشتر آستان قدس رضوی یک شرکت خدماتی را از بخش خصوصی مسئول خدمت رسانی شبانه به زائران در حسینیه تهرانیها در مشهد کرده بود و زائران کم بضاعت می توانستند در آن محل اقامت کنند. اخیرا آستان قدس رضوی با شرکتی قرارداد منعقد کرده که مدیریت محل اقامتی واقع در پایانه امام رضا(ع) را برعهده گیرد و به زائرانی که به این مکان منتقل می شوند خدمات ارائه دهد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: مسافران کم بضاعت که به محل اقامت مستقر در پایانه امام رضا(ع) منتقل می شوند می توانند شب تا صبح را به صورت رایگان در این محل استراحت و یک وعده صبحانه نیز دریافت کنند.
وی گنجایش پذیرش مسافر در محل اقامت پایانه امام رضا(ع) مشهد را 400 نفر در هر شب ذکر و بیان کرد: مسافران کم بضاعت واقعی تنها می توانند یک شب را در این محل اقامت داشته باشند. همچنین هر شب زائران مرد و زن به صورت جداگانه می توانند در دو رواق شیخ طوسی و شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی از ساعت 22 تا 7 به استراحت بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.