چابهار- اولین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر کاندلای هند به مقصد افغانستان توسط کشتی کانتینری نگار وارد بندر چابهار گردید.

ترانزیت اولین کشتی حامل محموله حبوبات از  هند به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان :

حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پس از ترانزیت موفقیت آمیز محموله گندم اهدائی کشور هندوستان به افغانستان در نیمه دوم سال گذشته و در ابتدای سال جاری؛ اولین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر کاندلای هند به مقصد افغانستان توسط کشتی کانتینری نگار وارد بندر چابهار گردید.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساختهای بندری و تأمین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بستر مناسب ترانزیت از طریق بندر چابهار به مقصد افغانستان ایجاد شده است که با جابجایی موفقیت آمیز محموله های گندم ترانزیتی توجه تجار افغان به ترانزیت از مسیر چابهار معطوف گردیده است.

وی افزود: تمام تلاش این اداره کل، تسهیل ترانزیت در راستای رقابت پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار می باشد که برای تحقق این موضوع تشریک مساعی تمام دستگاههای مرتبط با موضوع ترانزیت ضروری می باشد.

شهدادی اظهار امیدواری کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش خواهیم نمود تا با کسب رضایت تجار افغانی از تمام ظرفیتهای ترانزیتی برای ترانزیت کالا به افغانستان استفاده نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.