گیلان - مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: ظرفیت آب‌بندان‌های این استان به حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش یافته است.

	افزایش چشمگیر ظرفیت آب‌بندان‌های گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آب منطقه ای گیلان ،کاظم لطفی در جلسه آب منطقه ای گیلان گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان امسال با یک حرکت جهادی،‌ ظرفیت آب‌بندان‌های این استان را از حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب به حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش داده است .

وی افزایش ظرفیت آب‌بندان‌ها در استان را یکی از راهبردهای اصلی این شرکت اعلام کرد و افزود:‌ مساحت تقریبی آب‌بندان‌های گیلان به حدود ۸ هزار و ۸۰۰ متر می‌رسد که با اجرای یک برنامه موفق،‌ افزایش ظرفیت آن‌ها را تحقق بخشیدیم .

لطفی اجرای پروژه‌های سد لاستیکی را نیز یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان دانست و خاطر شنان کرد:‌ هم‌اکنون اجرای ۱۱ سد لاستیکی در مناطق جلگه‌ای در حال اجرایی شدن است که پیش‌بینی می‌شود ۷ عدد آن تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری شوند .

وی بازچرخانی آب را از دیگر راهبردهای اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مسائلی که امسالدر موفقیت این شرکت در امر مدیریت منابع آبی استان دخیل بوده طرح بازچرخانی آب از کانال‌ها بود .

لطفی به اجرای طرح‌های زودبازده و کوتاه مدت توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و گفت:‌ در سال ۹۷ و با یک کار انقلابی،‌ ۱۳۰ پروژه زودبازده در سطح استان گیلان اجرایی شد که بر این اساس نزدیک به هزار و ۱۰۰ کیلومتر از انهار درجه یک و دو و کانال‌ها لایروبی شدند .

وی هدف اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان را مدیریت بهینه مصرف و ارتقای امکانات و زیرساخت‌ها دانست و تصریح‌کرد:‌ در سال‌های آینده با اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های سدسازی وضعیت استان گیلان از لحاظ تأمین منابع آبی و مصرف بهینه ارتقاء چشمگیری پیدا خواهد کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.