رشت- محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار کرد: در سال جاری سازمان بهزیستی جهت ارتقا توانمندی مددجویان اشتغالزایی هزار و ۴۹۱ نفر را در ۳۲ رشته متعهد شده است.

بالغ بر۱۴۰۰ مددجوی بهزیستی اشتغالزایی می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان، محمد رضا پارسی در این خصوص ادامه داد: این تعهد با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان انجام که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش دارد.
 پارسی با بیان اینکه همچنین ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم از طریق صتدوق توسعه ملی به بهزیستی استان اختصاص می یابد اذعان کرد: در مجموع بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان جهت اشتغال مددجویان بهزیستی استان پیش بینی شده است.
 پارسی با اشاره به افزایش عملیات مراکز اورژانس اجتماعی با توجه به افزایش تعداد مراکز اورژانس تصریح کرد: این مداخلات در زمینه‌های کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی بوده است که در سال۹۶، ۵۵۵ مورد کودک آزاری، ۳۰۳مورد همسرآزاری و ۴۴۴ مورد اقدام به خودکشی صورت گرفته است.
 وی با بیان اینکه پنج هزار و ۹۰۲پرونده طلاق با همکاری دادگستری جهت مشاوره به این مراکز ارجاع داده شد افزود: ۶۶۲ پرونده معادل ۱۱ درصد به سازش انجامید.
 وی با تصریح اینکه ۵۸ درصد متقاضیان طلاق دارای فرزند هستند ادامه داد: در سایر موارد زوجین برای ادامه زندگی مشترک سازش نکرده و جهت کاهش آسیب به فرزند، مداخلات مشاوره ایی صورت ‌می‌گیرد.
 وی اذعان کرد: میانگین سنی بالغ بر ۴۷درصد زوجین هنگام درخواست طلاق، بین ۲۰تا ۳۰سال است.
 وی با اشاره به افتتاح و راه اندازی سامانه جامع طلاق در استان گفت: این سامانه به منظور تسهیل در ارائه خدمات مشاوره‌ایی و مداخلات موثربه متقاضیان طلاق راه‌اندازی شده است.
 وی در ادامه به برنامه‌های بهزیستی جهت کمک به ارتقای خدمات روانشناختی به صورت توامان به کودک و والد تا ۱۲ سالگی اشاره کرد و گفت: این مرکز در رشت، لاهیجان و لنگرود دایر شده است که والدین می‌توانند در کنار کودکان خود از خدمات مرکز بهره‌مند شوند.
۴۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند
مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد: ۴۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و در این راستا حمایت مردم و خیران از طریق انجمن ها و موسسات خیریه ارزشمند است.
وی با بیان اینکه ۳۷مرکز شبانه روزی در گیلان فعال است گفت: یک هزار و ۴۰۰کودک بی سرپرست و چهار هزار و ۵۰۰بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش در استان وجود دارد .
پارسی اضافه کرد: بهزیستی گیلان خدمات گسترده ای در استان دارد و نیازمند حمایت مردم و خیران است و این موضوع بدان معنا نیست که به ما پول بدهند بلکه مردم و خیران از طریق انجمن ها و در قالب موسسات کنار ما باشند.
وی ادامه داد: همچنین این اداره کل در حال اجرای طرحی با دادگستری گیلان در زمینه طلاق است که از طریق آن شش هزار پرونده طلاق برای مشاوره به این اداره کل ارجاع شده است.
مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: علاقمندان و دانش آموختگان برای دریافت مجوز راه اندازی مرکز رفاه مادر و کودک در استان اقدام کنند.
محمدرضا پارسی افزود: دانش آموختگان رشته های مددکاری و علوم اجتماعی می توانند برای دریافت مجوز راه اندازی مرکز رفاه مادر و کودک در گیلان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر، سه مرکز رفاه مادر و کودک در استان در شهرهای رشت، لاهیجان و لنگرود فعال است و در این مراکز، کودکان در سه گروه سنی تا هفت سال، شش ماه تا ۱۲ سال و هفت تا ۱۲ سال به صورت تمام وقت، ساعتی و پاره وقت نگهداری می شوند.
در زمان حاضر، ۵۱۰ مهدکودک تحت نظارت بهزیستی در استان گیلان فعال است که ۱۳ هزار و ۸۶۷ کودک را نگهداری می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.