ارتش و کمیته های مردمی یمن روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کردند که بیش از سه هزار تن از عناصر وابسته به عربستان سعودی و امارات طی سه ماه گذشته در درگیری های ساحل غربی یمن کشته شدند.

سه هزار نیروی متجاوز در غرب یمن کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه خبری المسیره به نقل از دستگاه اطلاعاتی ارتش و کمیته های مردمی یمن، سه هزار و ۳۳ نفر از نیروهای وابسته به عربستان در جبهه ساحل غربی ، ۴۶۶ تن از آن ها در جبهه «وازعیه» واقع در استان تعز و ۲۱۴ تن دیگر نیز در جبهه «کرش» واقع در استان لحج کشته شدند.


همچنین ۶ هزار و ۳۶۱ تن دیگر در درگیری با نیروهای یمنی در ساحل غربی و جنوب یمن زخمی شدند.

بنابر این گزارش، بسیاری از زخمی های نیروهای متجاوز به یمن برای مداوا به خارج منتقل شدند.

این گزارش می افزاید: سه هزار و ۶۸ نفر از زخمی ها برای مداوا به مصر، یک هزار و ۳۱۹ نفر نیز به هند و مابقی به بیمارستان های عدن منتقل شدند.
درگیری ها در ساحل غربی یمن و استان الحدیده میان نیروهای یمنی و نیروهای متجاوز همچنان ادامه دارد.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از چهارشنبه (۲۳خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است. 

عربستان از روزششم فروردین سال۹۴درقالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای راعلیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۴ هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    الحمدالله ،انشاءالله بقیه دشمنان هم چنین سرنوشتی در انتظار شون هست،درود بر نیروهای مقاومت یمن