ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت پروانه دامپزشکی برای مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در ایلام ضروری است.

ضرورت صدور پروانه دامپزشکی برای مراکز عرضه فرآورده های خام دامی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام، وهاب پیرانی در نشست با مسئولین اتاق اصناف استان و اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی ایلام با بیان اینکه جایگاه نظارتی دامپزشکی و نقش دامپزشکی در ارتقاء امنیت غذایی شهروندان حائز اهمیت است، اظهارداشت: همکاری بین بخشی دستگاه های نظارتی و کنترل و نظارت دقیق بر فرآورده های خام دامی در اماکن عرضه این فرآورده ها، در تأمین سلامت غذایی و بهداشتی شهروندان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در برخی مراکز عرضه فرآورده خام دامی تخلفات بسیاری صورت می گیرد، افزود: فرآورده های خام دامی به صورت مستقیم با سلامت مردم ارتباط داشته و بایستی با متخلفان در این مراکز برخورد قاطع و به موقع صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به جایگاه نظارتی دامپزشکی بر عرضه فرآورده های خام دامی، خاطرنشان ساخت: همه مراکز عرضه گوشت و فرآورده های گوشتی بایستی از دامپزشکی مجوزهای لازم را دریافت کرده و پس از آن اقدام به عرضه مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی کنند.

گفتنی است در این جلسه مسئولین اتاق اصناف استان و اماکن نیروی انتظامی آمادگی خود را جهت اجرایی شدن طرح اعلام داشته و همچنین مقرر گردید تفاهم نامه ای بین اداره کل دامپزشکی و اتاق اصناف جهت تسریع در روند اجرایی شدن آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی منعقد گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.