قدس آنلاین: شمارش معکوس غمبار در انتظار از دست رفتن امتیاز تنها نماینده فوتبال استان در لیگ آزادگان آغاز شده است.

شمارش معکوس غمبار در انتظار مشکی‌پوشان

رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور از ۲۰ مرداد آغاز می شود و تنها نماینده استان یعنی تیم "مشکی پوشان" بر اساس قرعه انجام شده در هفته اول باید به مصاف تیم بحران زده "نفت تهران" برود که متاسفانه هنوز وضعیت تیم خراسانی برای حضور در لیگ آزادگان نامعلوم و بلاتکلیف است.

*شهرداری کمکی نکرده است

به گزارش مشهد فوری،به سراغ مالک باشگاه "مشکی پوشان" می رویم که مدتی کسالت داشت و خوشبختانه الان رو به بهبودی است. "محمد رضا عباسی" درباره شرایط کنونی تیم و این که سرنوشت آن به کجا ختم می شود، به خبرنگار ما می گوید:در فرصتی که تا آغاز بازی ها باقی است؛ ما همچنان منتظر کمک و همراهی شهرداری مشهد بر اساس صحبت ها و وعده های قبلی هستیم. هر چند که  به نظر من الان زمان از دست رفته است و اگر تا این هفته وضعیت آن مشخص نشود، بعید می دانم که بتوان اقدام خاصی انجام داد.

وی با بیان این که مسابقات لیگ دسته یک کشور از ۲۰ مرداد آغاز می شود، می افزاید:شهرداری مشهد برای کمک به تیم "مشکی پوشان"  هنوز هیچ اقدام خاصی انجام نداده است البته ما هم پیگیری هایی داشتیم، اما بیش از اندازه نمی توانیم مطالبه گر باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شهرداری ورود نکند، آیا ممکن است تیم را به خارج استان واگذار کنید؟ اظهار می کند:از همان ابتدا گفته بودم که امتیاز باشگاه را به خارج استان واگذار نمی کنم. الان هم زمانی به شروع مسابقات نمانده و کسی هم حاضر به در اختیار گرفتن این تیم نیست و خودم نیز  دیگر میل و انگیزه ای برای تیمداری ندارم. وی درباره این که آیا بازیکنان فصل قبل تمرین هم می کنند، می افزاید:یک سری از بازیکنان بومی که فصل گذشته عضو باشگاه بودند، برای حفظ آمادگی خود به صورت گروهی تمرین هایی دارند، ولی هنوز تمرینات تیم شکل رسمی به خود نگرفته است!

وی درباره نبود حمایت های استانی خاطرنشان می کند:متاسفانه طی چند ماه گذشته، متولیان ورزش استان، چه هیئت فوتبال و چه اداره کل ورزش و جوانان، هیچ تماسی با ما نداشتند و حتی پاسخ گوی ما هم نبودند و دلشان برای وضعیت *تیم شهرشان هم نمی سوزد.

افسوس از نبود همیت و همدلی در استان

به سراغ یکی از پیش کسوتان فوتبال که زمانی خودش سکاندار تیم های خراسانی در لیگ های کشوری بود رفتیم و نظر وی را درباره اهمیت کمک به تیم "مشکی پوشان" جویا شدیم. "قاسم زردکانلو" دراین باره می گوید:این تیم طی این سال ها به صورت خصوصی اداره شده است و هر چند که سه سال در لیگ برتر حضور داشت، اما به نتایج دلخواه خود دست نیافته و مدیران این باشگاه نیز دیگر انگیزه و توان لازم را برای اداره تیم ندارند. وی می افزاید:تجربه نشان داده است که همیت و همدلی در فوتبال استان وجود ندارد که اگر وجود می داشت، این تیم به این مقطع حاد از بلاتکلیفی نمی رسید. همان طور که تیم های مردمی "پیام" و "ابومسلم "هم به همین وضعیت دچار شدند. وی تصریح می کند:متاسفانه اراده ای برای کمک به فوتبال استان وجود ندارد. وگرنه چرا کلان شهری همچون مشهد نباید همچون دیگر شهرها، حداقل یک تیم فوتبالی با ثبات داشته باشد.

وی تصریح می کند: کمک به تیم مشکی پوشان باعث رونق فوتبال استان می شود و جوانان خراسانی در کشور به تجربیاتی دست پیدا می کنند که این مسئله باید در نگاه مدیران جا بیفتد. هر چند که باشگاه مشکی پوشان نیز در بحث مدیریتی دارای ایراد و اشکالاتی بوده، اما الان به خاطر فوتبال استان باید به این تیم کمک کنیم تا جان بگیرد. در این زمینه شهرداری مشهد در کنار کارهای خوبی که در ورزش همگانی داشته، می تواند در عرصه قهرمانی هم کمک های خوبی به این تیم داشته باشد.

وی خاطرنشان می کند:متاسفانه افرادی غیرفوتبالی و غیر خراسانی به  فوتبال ما ورود کرده وبرای ما تصمیم می گیرند که فقط منافع شخصی برای شان مهم است و اصلا دلشان برای ورزش ما نمی سوزد که همین مسئله باعث شده که تیم های ورزشی به خصوص فوتبال همیشه محکوم به نابودی باشند.        

*تماس‌ های بی نتیجه

در ادامه گزارش برای روشن شدن افکار عمومی و اطلاع از آخرین وضعیت نماینده استان در لیگ آزادگان که دغدغه خیلی از هواداران و مردم مشهد است، سراغ "هاشم حسینی"را (سرپرست مشکی پوشان که از سوی مالک باشگاه مامور پیگیری مشکلات تیم شده است) می گیریم که متاسفانه با وجود تماس های مکرر (بیش از ۲۰ بار) پاسخ گوی سوالات خبرنگار ما نبود.

همچنین تماس مکرر ما با"حسن نوری" مدیر تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد نیز درباره آخرین وضعیت کمک شهرداری به تیم مشکی پوشان، نتیجه بخش نبود. امیدواریم مدیرانی که سمت های مختلف ورزشی را یدک می کشند، فقط به دنبال حفظ جایگاه خود نباشند و برای کمک به ورزش استان با همیت و همدلی، پاسخ گوی افکار عمومی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.