قدس انلاین : مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نقادی بر اساس شاخص‌های جریان انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رسانه دانست.

نقادی بر اساس شاخص‌های انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رسانه است/ راه‌اندازی 5 دفتر بسیج رسانه طی سال جاری در  خراسان رضوی
 عباس محمدیان عصر امروز در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه سبزوار که در محل کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی برگزار شد؛ گفت: کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی طی یک سال فعالیت خود خوش درخشید و در 6 ماه گذشته توانست شناسه سازمانی را دریافت کند.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: کانون تخصصی بسیج رسانه غرب این استان، برترین کانون در خراسان رضوی است و امیدوارم به‌عنوان برترین کانون در سطح کشور نیز به‌زودی معرفی شود.

وی ادامه داد: در آستانه هفته خبرنگار قرار داریم و فرهنگ شهید آوینی و شهید صارمی باید درحرکت و نگاه‌های ما به‌خوبی دیکته شود.

محمدیان بیان کرد: امروزه دشمن با صلاح و ابزارهای نوین به‌دنبال انجام عملیات رسانه‌ای در کشور است و در جبهه زورگویی مغضوب شده‌ایم، ولی همچنان در جبهه حق پیروز هستیم.

وی رسانه را تریبون هر شهری دانست و تصریح کرد: 15 نشریه و هفته‌نامه مکتوب در سبزوار مشغول به‌فعالیت هستند و رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی حل مشکلات مردم را دستور کار قرار دهند.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تأکید کرد: بسیج باید رهبر عرصه‌های سخت باشد و این نهاد به‌خوبی اصحاب رسانه را می‌شناسد، بسیج رسانه نیز باید دغدغه‌های جامعه را با جان و دل بخرد.

محمدیان با تأکید بر لزوم شناسایی ذائقه مخاطبین از سوی رسانه‌ها؛ متذکر شد: کشور ما بیشتر از گذشته نیازمند رسیدن به‌امید است و رسانه باید ذائقه نسل جوانان جامعه را مورد شناسایی قرار دهد، همچنین باید صدای مردم را به‌خوبی بشنود.

وی افزود: متأسفانه مسؤولان از رسانه تنها خبر، گزارش و مصاحبه را می‌شناسند و امروزه خبرنگاران موضوع آشتی مسؤولان با رسانه‌ها را باید در دستور کار قرار دهند.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نقادی بر اساس شاخص‌های جریان انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رسانه دانست و ادامه داد: یکی از اولویت‌های بسیج رسانه باید مطالبه‌گری بر حق باشد و مورد سوءاستفاده جریان‌های سیاسی کشور قرار نگیرد.

محمدیان بیان کرد: کمبود نیروی متخصص در غرب خراسان رضوی وجود ندارد، ولی درزمینهٔ نویسنده، گزارش‌نویسی و یادداشت نیروهای توانمند نداریم که باید با حمایت‌های بسیج رسانه تقویت شود.

وی با تأکید بر لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی در رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی؛ یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی به‌فراموشی سپرده شدن ارزش‌های دفاع مقدس است و رسانه‌های محلی برای از بردن توطئه‌های دشمنان می‌توانند با هر هفته با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان مصاحبه کنند.

وی افزود: در ایام مهرماه برای گسترش فرهنگ مطالعه می‌توانیم زنگ آشتی رسانه‌ها با مدارس را ایجاد کنیم که این موضوع تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان دارد.

راه‌اندازی 5 دفتر بسیج رسانه در شهرستان‌های درجه سوم خراسان رضوی

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به‌فعالیت 10 کانون بسیج رسانه در استان، گفت: طی امسال راه‌اندازی کانون جدید بسیج رسانه در استان در دستور کار نیست، ولی یکی از برنامه‌های سازمان بسیج استان، راه‌اندازی پنج دفتر بسیج رسانه در شهرستان‌های درجه سوم خراسان رضوی است.

محمدیان بابیان اینکه در حال حاضر 10 کانون فعال بسیج رسانه در استان مشغول به‌فعالیت هستند، اظهار کرد: طی امسال، راه‌اندازی کانون جدید بسیج رسانه در استان در دستور کار نیست، ولی سطح زیرساخت‌ها و کیفیت کانون‌های موجود استان را افزایش می‌دهیم.

وی تقویت و کادر سازی نیروهای انقلاب و تربیت نیروی انسانی مهم در جبهه انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین وظایف سازمان بسیج رسانه دانست و افزود: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج استان در سال جاری راه‌اندازی پنج دفتر بسیج رسانه در شهرستان‌های درجه سوم خراسان رضوی است.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به‌عضویت 430 خبرنگار فعال و عادی استان در این نهاد؛ ادامه داد: رویکرد این نهاد در سال جاری تثبیت بسیج رسانه در راستای ارتقا و انسجام‌بخشی ظرفیت‌های موجود است و امیدوارم تا پایان امسال اعضای کانون بسیج رسانه به 800 نفر افزایش یابد.

محمدیان با بیان اینکه وظیفه اصلی خبرنگاران در شرایط اقتصاد کشور تزریق امید و معرفی فعالیت‌های مثبت نظام جمهوری اسلامی به‌مردم است، تصریح کرد: رسالت اصحاب رسانه ایجاد پیوند میان مردم و مسؤولان است تا از گردونه پیچ خطرناک مشکلات اقتصادی کشور با موفقیت عبور کنیم.

وی سبزوار را یکی از قطب‌های رسانه‌ای در خراسان رضوی اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس تعداد فعالیت خبرنگاران، نشریات مکتوب و خبرگزاری‌ها این شهرستان یکی از قطب‌های رسانه در استان است که باید از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و رفع مشکلات مردم به‌کار گرفته شود.

راه‌اندازی کمیته حقوقی کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی

مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی نیز گفت: برای نخستین بار در سطح کشور کمیته حقوقی کانون بسیج رسانه غرب استان راه‌اندازی شد که یکی از اساتید مجرب و ممتاز رشته حقوق مسؤولیت این کمیته را بر عهده دارد.

محمد مهرنیا افزود: تاکنون، 100 نفر عضو کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی شده‌اند و شناسایی 50 نفر دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در راستای تأثیرگذاری فعالیت‌های بسیج رسانه تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی غرب خراسان رضوی منعقد شده است.

گفتنی است؛ پس از پایان این نشست، مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از دفاتر رسانه‌های ملی و محلی سبزوار بازدید کرد و در جریان مشکلات رسانه‌ها قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.