مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: با اینکه متوسط خاموشی در سال در کشور ۹۰۰ دقیقه است، این میزان در مشهد به ۷۷ دقیقه می‌رسد.

هر مشهدی سالانه ۷۷ دقیقه خاموشی را تجربه می‌کند
علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: خوشبختانه استان خراسان رضوی جزو استان‌هایی است که میزان خاموشی در آن بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه میزان متوسط خاموشی برای هر مشترک به طور متوسط در سال نزدیک به 900 دقیقه است، خاطرنشان کرد: این میزان در مشهد به حدود 77 دقیقه رسیده و البته بیشتر میزان خاموشی‌هایی دهم که رخ داده به علت تعمیرات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد با اشاره به اینکه در خراسان رضوی توانسته‌ایم  خطوط گرم را نصب کنیم، تصریح کرد: این اقدام سبب شده که بتوانیم در زمان تعمیرات نیز شبکه را برق‌دار کنیم.

سعیدی وضعیت شبکه‌های برقی در خراسان رضوی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: یکی از شاخص‌های  شبکه برق میزان هدررفت بوده که هم اکنون این میزان در خراسان رضوی 6 درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری این میزان در کشور 10.5 درصد است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی این است که بتوانیم با استفاده از روش‌های نوین ثبات شبکه میزان خاموشی‌ها را به 14 دقیقه در مشهد برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد با بیان اینکه سالانه به طور متوسط 200 ساعت پیک مصرف برق وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولید برق برای این زمان‌ها عمدتا با نیروگاه‌های آبی تأمین می‌شود و امسال هم به علت کمبود آب تولید برق آنها با اختلال مواجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.