۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 612807

قدس آنلاین : برنامه خاموشی در استانهای خراسان متوقف شد.

توقف برنامه خاموشی در استانهای خراسان

به گزارش قدس آنلاین  مدیر مرکز دیسپاچینگ برق منطقه شمال شرق کشور گفت: برنامه خاموشی برایتوقف برنامه خاموشی در استانهای خراسان سه میلیون و ۵۰۰ مشترک برق استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی از شنبه هفته جاری متوقف شد اما این برنامه در استانهای دیگر ادامه دارد.

حمید موسوی افزود: خاموشیها، تغییر ساعات ادارات و همکاری صنایع بزرگ حداکثر مصرف برق را تا ۲۵۰ مگاوات در روز در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی کاهش داد.

وی گفت:  برنامه زمان بندی خاموشی و همکاری صنایع بزرگ در این خصوص از پنجم تیر و تغییر ساعات ادارات از حدود نیمه تیر گذشته در سه استان آغاز شد که در این مدت تغییر ساعات اداری در سه استان، منجر به صرفه جویی ۵۰ مگاوات برق در روز و همکاری صنایع بزرگ خراسان منجر به صرفه جویی ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات در روز شد.

مدیر مرکز دیسپاچینگ برق منطقه شمال شرق کشورافزود: علت خاموشیها مدیریت بار نیرو، حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از فروپاشی آن در کل کشور بود؛ این در حالی است که منطقه خراسان هیچ نوع کمبودی در خصوص تامین برق نداشت و فقط برای  کمک به مناطق گرمتر کشور و مدیریت بار در شبکه برق سراسری این برنامه را به اجرا درآورد.

حمید موسوی افزود: تولید برق در استانهای سه گانه خراسان  ۴ هزارو ۲۰۰ مگاوات در روز است که ۳ هزارو ۷۰۰ مگاوات از این رقم در روز مصرف و ۵۰۰ مگاوات مازاد به شبکه سراسری منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.