قدس انلاین : نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باید مدیریت‌های ناکارآمد اقتصادی را دور زد، گفت: باید در سبد کالای مردم اجناس را با قیمت استثنائی نازل در اختیار قشر آسیب‌پذیر دهیم و این‌گونه ما می‌توانیم با قشر آسیب‌پذیر، آمریکا را به‌زانو درآوریم‌.

طرح ولایت طرح سربازسازی برای ولایت است/ خط مقدم خدمت به مردم را دریابید و به مدیریت ناکارآمد اقتصادی کاری نداشته باشید
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با دانشجویان بسیجی طرح ولایت استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی جهادگران استان در سال گذشته و مناطق زلزله‌زده و امسال در حاشیه شهر خوشبختانه فعالیت های موثری بوده است؛ گفت: فعالیت‌های جهادگران صرف نظر از آثار سازندگی و معیشتی که داشت، آثار برجسته فرهنگی و گرایشات دینی در افراد و خانواده‌ها داشت و این امر لمس شد که قدرت دین و ایمان و تقوای شما است که شما را مشتاق کمک کرده و این آثار فرهنگی و تربیتی  به‌مراتب بیشتر و موثرتر از آثار سازندگی بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه معنای طرح ولایت طرح سربازسازی برای ولایت است؛ افزود: شما برادران و خواهرانی که افسران جنگ نرم هستید، باید در عرصه سربازی مقام ولایت در این طرح آماده شوید.

وی با اشاره به‌اینکه تعبیرات رهبر تعبیرات نظامی است؛ تصریح کرد: ایشان دلیل تعبیرات نظامی خود را این می‌دانند که ما در حال جنگ نرم هستیم و این جنگ به‌مراتب شدیدتر و سخت‌تر از جنگ سرد است و احتیاج به‌حرکت‌های تهاجمی دارد.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: میدان جنگ دشمن در جنگ نرم دانشگاه است و این تعبیرات رهبر دارای پیام خاصی بوده که ما در جبهه جنگ هستیم و طرح ولایت باید طرح سربازسازی و رزمنده‌آفرینی در جنگی که ما هستیم، باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در طرح ولایت باید مجموعه موادی که برای رزمنده ضرورت دارد را آموزش دیده، نشر دهند و تاکتیک جنگی خود را یاد بگیرید و به‌آن توجه کنند.

وی با اشاره به‌اینکه جنگ نرم بعدهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد؛ گفت: وقتی جنگ سخت شروع می‌شود، مقداری از تهاجمات در میدان رزم با رزمندگان است، اما دشمن به‌زیرساخت‌های دفاع و اقتصادی کشور نیز حمله می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی جنگ نرم را صورتی از جنگ سخت دانست و تصریح کرد: دشمن در جنگ سخت می‌خواهد ما را مستاصل کند، یعنی یا ما را تسلیم کند و بر ما مسلط شود، کشور ما را فتح کند یا اینکه تا مرز براندازی ما بجنگد و این امر در جنگ نرم هم همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: دشمن به‌آن تسلیمی راضی می‌شود که ما را به‌عنوان برده در اختیار بگیرد و امکانات ما را تصرف کند، هر چیزی را که مانع سلطه استکباری‌اش باشد، از سر راه خود بردارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تفاوت جنگ نرم و سخت در این است که دشمن در جنگ سخت، همه تهاجمات را با هم انجام می‌دهد و در عرض هم حرکت می‌کند، اما در جنگ نرم دنبال این است که چه‌زمینه‌ای وجود دارد و در کدام زمینه می‌تواند پیروز شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در بعد سیاسی جنگ نرم ناامید شده است، چراکه تجربیات ناموفقی مانند فتته ۸۸ و تظاهرات سال ۷۸ دارد، اما دو بعد اقتصادی و فرهنگی در جنگ نرم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌بعد فرهنگی جنگ نرم؛ گفت: دشمن در بعد فرهنگی می‌خواهد عناصری که مردم را وابسته به این نظام کند، به‌عنوان مثال، دین، ایمان و عشق مردم به‌اهل بیت(ع) را از زیر پای آنها بکشد و هدف دشمن در بعد فرهنگی نسل سوم و چهارم است، اگر توانست این مقاومت را در این نسل از بین ببرد، دشمن موفق می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در بعد اقتصادی دشمن می‌خواهد مردم را مستاصل کند و مسئله دفاع از نظام در خط فکری مردم قرار نگیرد، یعنی این دست و پا گیر بودن مسائل معیشتی چیزی است که هر آدمی را در جریان هدف قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: مردم تا زمانی در خط انقلاب هستند که مشکل معیشتی نداشته باشند، اما اگر به‌جایی رسید که زن و بچه خانواده‌ای شام ندارد، اولویت آنها، حرکت جهادی و انقلابی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر مردم در مسئله معیشتی مستاصل شدند، امکان اینکه در حرکت‌های انقلابی و دفاعی و فرهنگی نظام باشند، نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، رژیم شاه همین خط را پیش گرفت؛ گفت: رژیم شاه کاری کرد تا مردمی که انقلاب کردند برای مسائل معشتی زمین‌گیر و گرفتار شوند.

وی ادامه داد: شاه کاری کرد تا اولیات زندگی مردم دچار مشکل، مواد سوخت کم و قطعی برق بسیار زیاد شد و در کمبود کالاهای اساسی مردم به‌حدی بالا رفت که قشر آسیب‌پذیر مردم دچار مشکل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: در این دوران، جوان‌ها بشکه‌های نفت را به‌مردم می‌رساندند و کنار مسجدها فروشگاه‌هایی تشکیل دادند که اجناس به‌نصف قیمت فروخته شد تا مردم دچار مشکل نشوند و وقتی شاه دید نمی‌تواند بر مردم مسلط شود، انقلاب پیروز شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با خطاب به‌دانشجویان که شما در طرح ولایت، باید سرباز امروز ولایت باشید؛ گفت: رهبر درباره وضع امروز، طرح اقتصاد مقاومتی را چهار سال پیش دادند و هر سال در پیام سال یکی از ابعاد این مسئله را مطرح کردند، اما مدیران کشور پیروی نکردند و دنبال نسخه اقتصاد مقاومتی نرفتند، مردم هم به‌دنبال اقتصاد مقاومتی نرفتند و از کالاهای خارجی استفاده کردند، اما رهبر از سال گذشته بحث آتش به‌اختیار را مطرح کردند که معنای آن این است که هر کاری در عرصه مشکلات و جنگ نرم می‌توانید، انجام دهید.

وی افزود: امروز عده‌ای به‌خاطر منافع مادی در بازار دنبال توسعه ارز دشمن هستند و برخی مسؤولین هم  دنبال راه ساده‌تر و وابستگی به‌دشمن هستند، اما ما باید قشر آسیب‌پذیر را نجات دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه در سبد کالای مردم اجناس را با قیمت استثنائی نازل در اختیار قشر آسیب‌پذیر دهیم و این‌گونه ما می‌توانیم با قشر آسیب‌پذیر آمریکا را به‌زانو درآوریم‌؛ خاطرنشان کرد: اگر افراد را از جریان مشکلات معیشتی خارج کنیم، یعنی خیرین وارد شوند و جریان جهادی بسیج مدیریت‌های کشور را دور بزند، دشمن نمی‌تواند ما را به‌خاطر معیشت زمین‌گیر کند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: قشر آسیب‌پذیر نیروهای عرصه انقلاب هستند و اگر اینها از مشکلات معیشتی خارج شوند، دشمن نمی‌تواند پیروز شود، چرا که انقلاب را مفسدین سرمایه‌دار نجات نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این الگو در بسیج و الگوهای جهادی با تشکیلات و روشن‌بینی‌های نسل سوم و چهارم در کل کشور تبیین شود، آمریکا را در زمین‌گیرسازی معیشتی شکست می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: با ابداعات فکری خود، مدیریت‌های ناکارآمد اقتصادی و معیشتی را دور بزنید که این امر یک خط مقدم است که شما انجام می‌دهید.

گفتنی است؛ طرح ولایت در معرفتی، اقتصادی، تشکیلاتی و فرهنگی برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.