قدس آنلاین: به دلیل نوسانات بازار محصولات کشاورزان بر اساس قیمت تضمینی و نیز بر اساس تعیین قیمت توافقی با کشاورز خریداری می شود.

محصول کشاورزان مشهدی باقیمت تضمینی و توافق با کشاورز خریداری می شود

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان مشهد با اعلام این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین گفت: مهمترین مشکل کشاورزان برای ادامه فعالیتهای تولیدی تامین نهاده ها و حمل و نقل کوداست که باید برای جلوگیری از ایجاد وقفه با همکاری ناوگان حمل و نقل بار در این زمینه تلاش شود.
سعید اللهیاری، در باره تعداد واحدهای تولیدی و کشاورزی این شهرستان یاد آور شد: هم اکنون  ۲۴ تعاونی در شهرستان مشهد داریم که برای تامین نیاز های مردم در بحث فرآورده های کشاورزی تلاش می کنند.

وی در باره تولیدات استراتژیک تامین شده توسط اعضای این اتحادیه خاطرنشان کرد: خرید ۱۳۰۰ تن کلزا به قیمت تضمینی انجام شده وعلاوه بر گندم  تولید شده توسط کشاورزان که به سیلوهای دولتی شماره ۱ و شماره  ۳ انتقال یافته محصول جو نیز با توجه به نوسانات بازار از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان مشهدتصریح کرد: گندم تولیدی کشاورزان این شهرستان با توجه به مصوبه دولت از کشاورزانی که در شعاع زیر ۵۰ کیلومتر تولید دارند بصورت مستقیم توسط سیلو های شرکت غله خریداری شده است ولی قیمت خرید جو شهرستان مشهد به وزن  ۷۰۰ تن  با قیمت توافقی با کشاورز هرکیلو حدود ۱۰۳۰ تومان خریداری شده است.

این مقام حوزه کشاورزی مشهد با اعلام اینکه بیش از ۱۳۰۰ تن کلزا ی تولیدی نیز برای تولید محصول نهایی خریداری و به کارخانجات روغن گیری حمل گردیده است، افزود: در جمع خرید بیش از ۶۳۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی بصورت توافقی از اقدامات اتحادیه و تعاونیهای وابسته در مناطق  روستایی است.

وی بیان کرد: تامین نهاده ها و نیز کود شیمیایی از اولویتهاو پیش نیاز برای ادامه حیات و راه اندازی چرخه تولیداست که در همین راستا ۶۵۰ تن کودبین کشاورزان در تعاونی ها -با حدود ۵۰ هزار- عضو توزیع شده است وجو خارجی نیز حدود  ۳۰۰ تن با واردات قانونی برای اعضا انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه واردات گوشت باعث زیان گوشت از استرالیا باعث مشکل برخی کشاورزان و  دامداران مولد شده است یادآور شد: ظرفیت بالای استان خراسان در حوزه تولید بسته بندی و صادرات نباید از نظرها غافل بماندو این اتحادیه   با کلیه شرکت هایی که در زمینه صادرات فعال باشند در حوزه مقررات همکاری خواهد نمود.
اللهیاری، مهمترین محورمورد بحث  کشاورزان برای تداوم تولیدرا تامین نهاده ها و کود مورد نیاز برای زمینهای کشاورزی و باغات دانست و گفت:گرچه اعتباراتی که دولت در بخش آب کشاورزی اختصاص داده،  برای کشاورزان کم نظیر و قابل تقدیر است امابه دلیل نوسانات بازار کشاورزان به توجه بیشتر نیاز دارند ولازم است براساس نیاز بازار و با هدف تامین نیازهای مردم برنامه ریزی کرد ودر همین راستا می تواند توجه به بسته بندی مناسب و عرضه سریع در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.