با پیگیری مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه و با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد، براساس مصوبات سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تاریخ 1397.05.08، نام ایستگاه قطار شهری "پارک ملت " به ایستگاه "پارک ملت / دانشگاه فردوسی " تغییر نام یافت.

واکنش مرکز آثار مفاخر دانشگاه فردوسی به تغییر نام ایستگاه قطارشهری

به گزارش مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد، این اتفاق مبارک از نامه مورخ 1396.02.02 مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه به دکتر اعظمی، رئیس وقت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد آغاز شد و با اینکه آقای آصفی یزدی در حاشیه نشست خبری اولین دوره جایزه ادبی قهرمان، خبر این تغییر نام را علنی کرد، اما با کارشکنی برخی از اعضای شورا این کار تا سال 1397 مسکوت ماند.

در دوره جدید شورا، مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه در نامه‌ای به معاون فرهنگی و رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری مشهد، دوباره درخواست خود را مطرح و در نهایت با پیگیری های این مرکز و مساعدت رییس محترم کمیسیون فرهنگی و همراهی سایر اعضای شورا در مردادماه امسال به تصویب رسید.

بی‌تردید این تغییر نام با توجه به سابقه 70 ساله دانشگاه فردوسی مشهد و مهم ترین مرکز علمی شرق کشور، در هویت‌بخشی به شهر مشهد و تکریم علم و عالم نقش به‌سزایی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.