سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: مگر جمهوری اسلامی قبلاً با آمریکا و دولت‌های اروپایی توافق نکرد، توافقی که پس از طی ساعت‌ها مذاکره به نتیجه رسیده بود. سرنوشت توافق قبلی به کجا انجامید که حالا ایران بخواهد دوباره مذاکرات دیگری را داشته باشد. بدون شک دولت و نیز کمیسیون امنیت ملی هرگونه پیشنهاد مذاکره جدید را رد می‌کند.

مجلس و دولت هرگونه پیشنهاد مذاکره با آمریکا را رد می‌کنند

سید حسین نقوی حسینی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» در واکنش به اعلام آمادگی مذاکره بی‌قید و شرط از سوی ترامپ  و در عین حال تعیین شروط توسط برخی مقامات آمریکایی، اظهار داشت: رفتارهای مقامات آمریکایی، رفتارهای بسیار عجیب و غریبی است زیرا متناقض و ناهمگون موضع‌گیری می‌کنند. از یکسو رئیس جمهور آمریکا از کشورها دعوت می‌کند تا به اقدامات تحریمی علیه ایران ملحق شوند و از سوی دیگر صحبت از مذاکره جدید می‌کنند. به رفتارهای متناقض دولتمردان آمریکایی از آنجا می‌توان پی برد که رئیس جمهور این کشور از قرارداد برجام برخلاف تمامی موازین بین المللی خارج می‌شود و از سوی دیگر می‌گوید باید با ایران به توافق برسند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این نوع اقدامات و موضع‌گیری‌های متعارض همراه با بدعهدی‌های دولت آمریکا، این سوال را در ذهن ملت ایران ایجاد می‌کند که بالاخره ملت ایران با چه کسی و بر سر چه موضوعی مذاکره کنند و چرا باید به توافقی دیگر تن بدهند. مگر جمهوری اسلامی قبلاً با آمریکا و دولت‌های اروپایی توافق نکرد، توافقی که پس از طی ساعت‌ها مذاکره به نتیجه رسیده بود. سرنوشت توافق قبلی به کجا انجامید که حالا ایران بخواهد دوباره مذاکرات دیگری را داشته باشد. بنابراین چنین رفتارهای متعارضی تنها بی‌اعتمادی ملت و دولت ایران به آمریکا را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بدون شک دولت و نیز کمیسیون امنیت ملی هرگونه پیشنهاد مذاکره جدید را رد می‌کند زیرا به دولت آمریکا اعتماد و اعتباری نیست.

نقوی حسینی در پاسخ به علل طرح مذاکره جدید از سوی مقامات آمریکایی، عنوان کرد: آمریکایی‌ها به دلیل اینکه در معاهده برجام به تعهدات خود عمل نکردند و غیر قانونی از آن خارج شدند، از سوی افکار عمومی دنیا تحت فشار هستند. بنابراین از آنجایی که آنها می‌خواهند پاسخگوی افکار عمومی باشند بحث مذاکرات جدید آنهم مذاکره بدون قید و شرط را مطرح می‌کنند. افکار عمومی می‌گوید اگر خواهان مذاکره با ایران هستنید این مذاکرات یکبار پیش از این صورت گرفته است پس چرا از آن توافق خارج شدید در حالیکه سایر اعضای جامعه جهانی خواستار حفظ توافق برجام هستند؟ مقاومت ملت و دولت ایران در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و تلاش برای رفع تناقضات رفتاری از سوی رئیس جمهور باعث شد تا چنین موضع‌گیری‌هایی را در قبال ایران داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.