نمایشگاهی از نقاشان اقلیم کردستان عراق و ایران در گالری دیار با حضور جمعی از هنرمندان اهل استان سلیمانیه و سنندج برپا شد.

نمایشگاهی از نقاشان اقلیم کردستان عراق و ایران در سنندج برپاشد

به گزارش قدس آنلاین،افتتاحیه نمایشگاهی از آثار ۴۵ نقاش اهل استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران در گالری دیار سنندج شامگاه چهارشنبه برگزار شد.

مدیرگالری دیار سنندج در این مراسم گفت: جای بسی خوشحالی است که توانسته ایم چنین ارتباط و پیوندی بین هنرمندان سلیمانیه و سنندج برقرار کنیم.

حسن انجمن عنوان کرد: این اقدام نخستین گام برای برپایی نمایشگاه بین المللی در این گالری است که امیدواریم بتوانیم از این به بعد شاهد برگزاری نمایشگاه هایی با حضورهنرمندان دیگر کشورهای دنیا هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه از هر کدام از ۳۰ هنرمند سلیمانیه اقلیم کردستان عراق سه اثر برای نمایش به این گالری ارسال شده بود، بیان کرد: از آثار ارسال شده ۳۰ اثر از این ۳۰ هنرمند که متناسب با فضای جامعه ما بودند، مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۱۵ اثر هم از ۱۵ هنرمند نقاش استان پذیرش شده و در این نمایشگاه که چهار روز به طول می انجامد، به نمایش در می آید.

مدیر گالری هفت رنگ سلیمانیه اقلیم کردستان عراق هم دراین افتتاحیه گفت: هر موقعی که به کردستان ایران آمده ایم احساس سفر و غربت نکرده ایم و انگار همچنان در شهر و منطقه خود هستیم که این حس نشات گرفته از پیوند فرهنگی  بین مردمان ما است.

بختیار سعید با اشاره به اینکه تاکنون ۶۵ نمایشگاه انفرادی و گروهی در گالری هفت رنگ سلیمانیه برپا شده است، عنوان کرد: در سال جاری یک نمایشگاه از آثار کاریکاتوریست های کردستان ایران، کردستان عراق و ترکیه و سوریه در این گالری برپا شد.

وی بیان کرد: بی شک هنر و ادب موجب ارتباط بیشتر و نزدیک تر ما شده و خواهد شد وامیدواریم این ارتباطات تقویت شود.

وی اظهارداشت: نخستین ماهنامه ویژه وتخصصی نقاشی در سلیمانیه عراق در ۱۲ صفحه منتشر می شود که در راستای تقویت این هنر ارزشمند تاثیرگذاری فراوانی داشته است.

علی جولا یکی از هنرمندان شاخص استان سلیمانیه که حدود ۷۰ سال سن داشت و از پیشکسوتان نقاشی است، دراین مراسم گفت: در خواب هم نمی دیدم روزی در سنندج حضور داشته باشم و در میان هنرمندان آن صحبت کنم.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنر بسیار گسترده است، بیان کرد: همه هنرمندان در تمامی حوزه ها با ارائه هنر و آثار خود قصد خدمت به مردم را دارند.

هادی ضیاء الدینی از هنرمندان برجسته کردستان ایران هم در این مراسم گفت: نخستین مرتبه نیست که با هنرمندان اقلیم کردستان عراق از نزدیک  ارتباط برقرار می کنیم و ما از دیرباز همدیگر را می شناختیم.

وی بیان کرد: بیشتر نمایشگاه هایی که ما با هم داشته ایم بیشتر با موضوع جنگ و حلبچه و انفال بوده و این نخستین نمایشگاهی است که فارغ از این مسائل و تنها به دلیل خود هنر نقاشی برپا شده است.

فردین صادق ایوبی از دیگر هنرمندان نقاش سنندجی هم از افزایش این ارتباطات فرهنگی ابراز امیدواری کرد و  گفت: در روزگاری بسر می بریم که فرهنگ در حال تبدیل شدن  به زبان بین مردم است.

وی عنوان کرد: در برهه ای از تاریخ سیاستمداران دنیا را افرادی هم چون گاندی بودند امروز سیاستمداران دنیا را افرادی تشکیل دادند که فساد اخلاقی آنها زبانزد شده است.

وی با اشاره به اینکه در چنین زمانی هنر نجات بخش بشریت است، بیان کرد: هنر مرز نمی شناسد  و نیازمند سرزمین و آداب و رسوم مشخص  و زبان مشخص نیست

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.