تربت جام- قدس آنلاین: دوازدهم مرداد مصادف است با سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به همین منظور تصمیم گرفتیم تا دقایقی را در خدمت مسئول این شورا در شهرستان تربت جام باشیم و از عملکرد این شورا در شهرستان آگاه شویم و باید عنوان کرد در شهرستان تربت جام مدت هاست دفتر شورای هماهنگی وجود ندارد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تربت جام دفتر ی ندارد

با قرار قبلی در چند روز قبل از دوازدهم مرداد وارد هیئت رزمندگان اسلام شدیم و گفتگویی کوتاه داشتیم با علی اکرامی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرستان تربت جام
آنچه می خوانید ماحصل گفتگو خبرنگار قدس آنلاین در این دیدار صمیمی بود.
س: شما به عنوان مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت جام هستید  به صورت اجمالی این شورا را معرفی نمایید:
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲مرداد ۱۳۵۹ و به فرمان امام خمینی "ره" ایجاد شد و افرادی چون آیت اله دکتر بهشتی، مقام معظم رهبری و شهید مرتضی مطهری در راس این شورا قرار داشتند. هدف امام از تشکیل چنین شورایی هماهنگی میان دستگاه ها در مناسبت های ملی و مذهبی بود.
مهمترین هدف این شورا ایجاد بستر مناسب برای تعظیم شعائر ایام الله و به پاس داشت ارزشها و ترویج فرهنگ انقلابی، افزایش انگیزه، مشارکت مردم در برگزاری مراسم ها، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی در میان اقشار جامعه به ویژه نسل جوان ازطریق برگزاری مراسمات، تقویت و تکریم ارزشها و ارکان انقلاب اسلامی و تحقق آرمانهای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد.
در حال حاضر حضرت آیت اله جنتی با حکم مقام معظم رهبری در راس این شورا فعالیت میکند
س: از مهمترین فعالیت هایی که توسط این شورا در بعد از انقلاب صورت پذیرفته است را تشریح نمایید؟
ج: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زیر نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی اداره می شود که در حال حاضر حضرت آیت اله جنتی حفظ الله با حکم رهبر عظیم الشان ایران اسلامی در راس این شورا فعالیت میکند.
فعالیت این شورا در مناسبت های ملی و مذهبی بسیار حایز اهمیت است که از جمله این مناسبت ها میتوان به روز دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی، چهاردهم خرداد ماه ارتحال امام، سالروز قیام پانزدهم خرداد، هفتم تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی، هشتم شهریور بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر، هفدهم شهریور، یوم الله روز سیزدهم آبان، بزرگداشت روز جهانی قدس،شبهای قدر، جشن نیمه شعبان، ایام الله دهه فجر و راهپیمایی ۲۲بهمن اشاره کرد و این شورا در تمام مناسبت ها تلاش می کند تا بهترین برنامه ها در سطح شهرستان برگزار گردد.

س : تنظیم تقویم مناسبتهای سالیانه از مهم ترین وظایف این نهاد می باشد مختصری از وظایف این شورا از زمان تشکیل تا امروز را برایمان بازگو کنید؟
ج: اتخاذ تدابیر، سیاستها و خط و مشی ها، تنظیم تقویم مناسبتهای سالیانه و تدوین برنامه برای هریک از مناسبت ها به منظور حسن اجرای تمام مراسم و مناسبت ها و ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهاد ها و دستگاههای موثر فرهنگی، تبلیغی و تشکلات مردمی، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت های کشور مهم ترین وظایف این نهاد می باشد که با یاری خداوند متعال و کمک مردم و نهادها در انجام این وظایف موفق بوده است
س: عملکرد این شورا را در شهرستان تربت جام چگونه ارزیابی می کنید؟
ج: البته در این میان از کمک های دوستان عزیز معاونت فرهنگی وقت سپاه تا کنون و همکاری مجموعه فرمانداری، دفتر امام جمعه و شخص امامان محترم جمعه تشیع وتسنن شهرستان وسایر شهرهاودیگر نهادها و ادارات که از حامیان ما بودند بهره مند شدیم و در حال حاضر هم از کمک این دوستان مستفیض می شویم و در شهرستان تربت جام مدت هاست دفتر شورای هماهنگی وجود ندارد و این وظیفه بر عهده فرمانداری می باشد. که انشاء ا... امید است فرماندار چاره ای برای محل شورا بیندیشند.
در مجموع یک ستاد اصلی در مرکز شهرستان و ستادهای فرعی در بخش ها توسط بخشداری نسبت به برنامه ریزی روستایی تعیین شده اقدام می نماید. شورای هماهنگی از نقطه نظرات نخبگان و مسئولین شهرستان بهره مند می شود
س: از تشکیلات شورا و عوامل دست اندر کار آن برای ما بگویید؟
ج: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تربت جام با یک نفر نیروی اصلی کار میکند ولی در کنار آن از نقطه نظرات نخبگان و مسئولین هم بهره مند میشود. نهادها و سازمانهایی همچون نهاد امامت جمعه شهرستان؛ فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، خبرگزاری صداو سیما،سپاه پاسداران،سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج مستضعفین، بنیاد شهید و ایثارگران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، شورای اسلامی شهر، کمیته امداد امام خمینی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای نظامی و ...طبق اساسنامه با این شورا همکاری می نمایند.
سخن آخر:
در پایان وظیفه خود میدانم از مردم هوشیار، بصیر و فهیم شهرستان تربت جام بویژه امام جمعه حجت الاسلام دکتر طاهری، مولوی قاضی جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت؛ فرماندار، فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج، شهردار وشورای اسلامی شهرمحترم و پرتلاش تربت جام، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا و تمامی کسانی که در طول این سالها همواره حامی و مشوق مابودند سپاسگزاری نمایم.
بنده پاسدار باز نشسته هستم و به مدت ۱۴ سال است که مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان را به عهده دارم، وظیفه خود میدانم ابتدا از مسئولان سایت خبری و عکاسان محترمتان در روز نامه قدس و خبرنگار قدس باتعهد و انقلابی که در زمینه پوشش خبری مراسم ها و برنامه های این شورا نهایت تلاش و کوشش را دارید تشکر و قدردانی نمایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.