قدس انلاین-در یازدهمین سال تاسیس کتابخانه روستای ابویسان جغتای و نامگذاری این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب، جشن کتاب در این روستا با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان برگزار شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان در جشن کتاب روستای ابویسان

در یازدهمین سال تاسیس کتابخانه روستای ابویسان جغتای و نامگذاری این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب و در یکسالگی فعالیت باشگاه کتابخوانی استی جشن کتاب در این روستا با حضور مرضیه مرات نیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان و یوسف امینی معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و علاقمندان کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در این مراسم نوجوانان استی برنامه "هفت خوان کتاب"را اجرا کردند. غنچه های استی نمایش "زمین"را اجرا کردند و از همه حاضرین قول گرفتند زمین را پاک نگه دارند.

سرود ایران برنامه بعدی بود که باشگاه "طلوع" استی آن را اجرا کردند و آثار تاریخی و باستانی ایران را به حاضرین معرفی کردند.

نمایش قصه "زاغ و روباه" برنامه بعدی امروز بود که بیشتر از کودکان مورد استقبال بزرگترها قرار گرفت.

در  این مراسم مرضیه مرآت نیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان از فعالیت های خیلی خوب و استعدادها و توانمندی های بالای کودکان ابویسان تقدیر کرد و گفت: خانواده های ابویسانی پشتوانه فرزندانشان برای حضور در کتابخانه هستند و این نشانگر درک بالای فرهنگی روستاست.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان کتابخانه ابویسان را یک مرکز فرهنگی نامید که فقط به عنوان قرائت خانه و محل رد و بدل کتاب نیست و فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری در آن انجام می گیرد.

وی بر توسعه چنین فعالیت هایی بر اساس توانمندی های روستا تاکید کرد و یک بن 5میلیونی خرید کتاب به کتابخانه ابویسان اهدا نمود.

یوسف امینی معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز فعالیت های عرصه کتابخوانی ابویسان را بسیار مطلوب و کیفی دانست که با برنامه ریزی و آموزش همراه بوده است.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز 2میلیون بن کتاب و  1میلیون اعتبار به کتابخانه ابویسان اهدا کرد.

با کاروان حله برنامه بعدی این مراسم بود و سپس ویژه برنامه جشن یکسالگی باشگاه اجرا شد  همراه با کیک تولد "جشن کتاب ابویسان" مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان هم چنین دو گلدان گل برای کتابخانه نیز کاشت.

پس از این مراسم مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان یک نشست صمیمی و ویژه نیز با بانوان روستا داشتند و سوالات و پیشنهادات بانوان روستا را پاسخ گفتند.

در این جلسه بر فعالیت های اجتماعی زنان روستا تاکید شد و نیز درخصوص انجام فعالیت های آموزش زنان بر اساس نیازهای فرهنگی، ورزشی، اجتماعی تبادل نظر صورت گرفت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.