قدس آنلاین:استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ کمبودی در هیچ یک از اقلام اساسی در خراسان رضوی وجود ندارد و ذخایر راهبردی و انبارهای استان هم تکمیل است.

 همه اقلام اساسی خراسان رضوی فراوان وجود دارد

 قدس آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران حاکی است؛ رشیدیان درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی با اشاره بر این که طبق سیاست‌های دولت نباید شوک بالارفتن غیر منطقی ارز وارد زندگی مردم شود، گفت:  هیج کمبودی در هیچ یک از اقلام اساسی نداریم و ذخایر راهبردی استان تکمیل است، حتی برای نیاز هیات‌های عزادارای در ماه‌های محرم و صفر هم ذخیره سازی شده است.

وی افزود: در کنار اقدامات حوزه عمومی و تامین نیازها، دولت در حوزه اشتغال هم با تامین اعتبارات و تسهیلات در این حوزه‌ها زمینه توسعه را فراهم کرده است.

استاندارخراسان رضوی خطاب به فرمانداران استان گفت: باید نسبت به جذب تسهیلات مربوط به توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم همت بیشتری کرد، طی یک ماهه اخیر با تلاش‌هایی که در جذب تسهیلات توسعه اشتغال روستایی صورت گرفته رتبه استان از ۲۵ به پنجم رسیده که جهش خوبی است و جای تقدیر دارد.

رشیدیان افزود: از ۶۱۰ میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال روستایی هم ۳۰۵ میلیارد تومان آن در بانک‌های استان است و تا کنون کمتر از ۲۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.
 
وی گفت: باید با همکاری ادارات و بخش خصوصی و عمومی مجمع مشورتی زنان و جوانان استان در زمینه جذب این اعتبارات تلاش‌های گسترده تری صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به بهار ۹۶، ۱.۸ درصد کاهش یافته است، افزود: بر اساس  برنامه ششم توسعه پیش بینی برای ایجاد ۷۶ هزار اشتغال است، اما برنامه ریزی ما متمرکز بر ایجاد ۱۱۰ هزار شغل جدید قرار گرفته است.
 
رشیدیان گفت: با وجود  ظرفیت‌های گسترده این استان  نیاز است به صورت جهادی و بسیج همگانی در این حوزه  اشتغال عمل کنیم.

وی با اشاره به این که این تغییرات و تحولات در بازار و نرخ ارز مزیت بالقوه برای صادرات ایجاد کرده که باید از آن استفاده کرد، افزود: با وجود این که فشارها و تغییراتی ارزی به نوعی به ارزش پول ملی ما ضربه زد، اما شرایط ظرفیتی هم برای استان فراهم شد که در این راستا تلاش شد از مزیت‌های حاصل آن بهره برده و با همکاری بخش خصوصی در سه ماهه اول سال صادرات استان ۳۵ درصد افزایش یافت.

استاندار خراسان رضوی گفت: اثر این شرایط در حوزه گردشگری  رشد مثبت داشته و باید اقدامات و فعالیت‌های گسترده تری را در این حوزه برنامه ریزی کرده و فعالان این عرصه از این امکان برای جذب گردشگر استفاده کنند.

رشیدیان در این میان، اتحاد، همدلی و هم افزایی را بین تمامی قوا، بخش‌های دولتی، عمومی، خصوصی برای عبور از این شرایط ضروری دانست و گفت: ما برای عزت، استقلال، آزادی و ارزش‌هایی که برای آن‌ها خون‌ها داده ایم باید تحمل و تامل و همدلی بیشتری داشته باشیم و به طور قطع این شرایط عبور می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز دشمن القا می‌کند که نظام دینی کارآیی و کارآمدی لازم برای اداره جامعه و برنامه و راهکاری برای برای حل مشکلات مردم ندارد  که همه این‌ها دروغی بزرگ است، زیرا نظام برآمده از رای و در کنار و از خود آنان است؛ و تلاش ما هم بر حل مسائل مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.