قدس انلاین : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان به لحاظ افراد مشغول در حوزه صنایع رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

خراسان رضوی در رتبه ششم اشتغال بخش صنعت کشور قرار دارد

راضیه علیرضایی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار موجود در حال حاضر خراسان رضوی با ۲۸۲۰ طرح صنعتی فعال و سرمایه گذاری ۲۴.۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۵.۱ هزار نفر از نظر تعداد در رتبه پنجم و اشتغال در رتبه ششم کشور قرار گرفته است.

وی افزود: طی ۴ ماهه سال جاری تعداد ۵۲۵ فقره مجوز  تاسیس با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ هزار و ۴۹۰ نفر صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲.۷ و از نظر اشتغال ۲۳.۲ وهمچنین از نظر سرمایه ۵.۷ درصدرشد را نشان می دهد .

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان رضوی افزود: از مجوزهای صادره، بیشترین سهم سرمایه گذاری در گروه محصولات کانی غیرفلزی بوده است که ۲ هزار و ۸۴۳میلیارد ریال  از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد:  بیشترین اشتغال در طرح های  خراسان رضوی نیز مربوط به  محصولات غذایی و آشامیدنی ها بوده است که ۱۵۵۹ نفراز کل اشتغال را به خود اختصاص داده است.

علیرضایی گفت: برای تداوم روند سرمایه گذاری فعلی در خراسان رضوی از همه کارآفرینان دعوت می کنم که با سرمایه گذاری در طرح های نو و دانش بنیان و زیربنایی از توسعه استان حمایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.