قدس انلاین : مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تولیت کلان از راهبردهای اصلی نقشه توسعه تحول سلامت خراسان رضوی است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دنبال هم افزایی در فعالیت‌های بین سازمانی است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دنبال هم افزایی است

حسین ابراهیمی پورمدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی نقشه توسعه تحول سلامت استان را ارائه داد و گفت: عمده مسائلی که باعث کاهش عمر مردم استان می‌شود بیماری‌های غیر واگیر و بلاهای طبیعی است، اهداف نقشه توسعه تحول سلامت استان این است که اگر قرار است در زمینه سلامت امری اجرا شود مطابق با نقشه توسعه تحول سلامت استان باشد تا بودجه استان درست مصرف شود.


وی با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد اصلا به دنبال این نیست که باری را بر دوش سایر دستگاه‌ها اضافه کند افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دنبال هم افزایی در فعالیت‌های بین سازمانی است.

ابراهیمی پور با اشاره به این که خراسان رضوی سومین استان در کشور است که نقشه توسعه تحول سلامت استان را تهیه کرده است گفت: تولیت کلان از راهبردهای اصلی نقشه تحول سلامت است که در ان به مسایلی مثل هماهنگی بین بخشی و مدیریت بین بخشی پرداخته خواهد شد و در حال حاضر این سند مبنای کارگروه استان است.

وی با اشاره به این که در چهل سال گذشته کنترل خوبی روی کنترل بیماری‌ها داشته ایم و عمده مشکلات ما مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است ادامه داد:برای حل این مشکلات باید سبک  زندگیمان را عوض کنیم و هم چنین باید عوامل موثر بر سلامت اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

در انتهای این جلسه کلیت نقشه توسعه تحول سلامت استان خراسان رضوی تایید شد و قرار است در جلسه‌های آینده این نقشه اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.