قدس انلاین : مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: در بسیاری از معابر پرتردد شهر مشهد مانند خیابان احمدآباد تعرفه‌ها در حدی است که بازدارندگی لازم را ندارد و عدالت دراستفاده از معابر حاشیه‌ای رعایت نمی‌شود.

عدالت در استفاده از معابر حاشیه‌ای رعایت نمی‌شود

محمد مهدی اسدی با بیان اینکه اجرای طرح الیت با هدف توزیع عادلانه فضای پارک حاشیه‌ای و کاهش توقف‌های طولانی مدت در حاشیه معابر کلید خورد، گفت: پیش از اجرای طرح الیت در معابر حاشیه‌ای شهر، توقف‌های کمتر از 30 دقیقه، 25 درصد گزارش شده بود و عمده شهروندان تمایل داشتند توقف‌های طولانی مدت در معابر حاشیه‌ای شهر داشته باشند.


وی با اشاره به اجرای طرح الیت درمشهد، افزود: با اجرای طرح، در اواخر سال 95 توقف‌های کمتر از 30 دقیقه به 76 درصد افزایش یافت به عبارتی به دلیل افزایش تعرفه معابر حاشیه‌ای توقف‌های طولانی مدت جای خود را به توقف‌های کوتاه مدت کمتر از 30 دقیقه داده است.

اسدی ادامه داد:، اما با کاهش تعرفه‌ها در سال 96، رفتار ترافیکی شهروندان نیز مجدد تغییر یافته و هم‌اکنون توقف کمتر از 30 دقیقه در معابر حاشیه‌ای سطح شهر به 73 درصد کاهش یافته است. این امر نشان می‌دهد بازدارندگی تعرفه‌های معابر حاشیه‌ای کم اثر شده است.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند با اشاره به اینکه تعرفه برخی خیابان‌های پرتردد شهرمانند خیابان احمدآباد 600 تومان است، گفت: در نتیجه‌ی اعمال چنین تعرفه هایی، افزایش مدت زمان توقف خودروها در معابر پرتردد شهر و اشغال معابر را شاهد هستیم.

وی در عین حال به موضوع عدالت در زمانبندی‌ها اشاره کرد و افزود: شهروندی که از پارکینگ‌های حاشیه‌ای در ساعات پرتردد استفاده می‌کند، نباید با شهروندی که از همان معبر در ساعت 14 استفاده می‌کند یکسان باشد و هزینه مساوی پرداخت کند.

اسدی در پاسخ به این سوال که برای ترافیک خیابان‌های فرعی مانند فرعی‌های احمد آباد چه چاره‌ای می‌توان اندیشید، بیان کرد: معتقدیم خیابان‌های فرعی که به خیابان‌های اصلی منتهی می‌شوند، باید به صورت شناور زیر پوشش الیت بروند. چرا که به دلیل اجرای طرح الیت در معابر اصلی، بار ترافیک به معابر فرعی پشت معابر اصلی می‌رود و باید ترافیک این معابر نیز مدیریت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.